သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္၏ ေတာင္းဆိုမႈ႔ေၾကာင့္ စာေရးသူသိထားေသာ (စာသိသာ သိထားေသာ) ကိေလသာ နဲ႔ မဂ္ပယ္စဥ္ကို အက်ဥ္းမွ် ေရးသား ျပပါမည္၊ စာေရးသူသည္ မဂ္ဖိုလ္ နိဗၺာန္ အေၾကာင္းကို ေျပာဆိုေဆြးေႏြးတာမ်ိဳး မလုပ္လိုပါ၊ ထိုတရားမ်ားသည္ ေျပာဆိုေဆြးေႏြးရမယ့္ တရား မ်ားမဟုတ္၊ လက္ေတြ႔က်င့္ၿပီး သိသင့္ေသာ တရားမ်ားသာ ျဖစ္သည္ဟု ခံယူထားမိသည္၊ တစ္ခါကလည္း မယ္ေတာ္ၾကီးက “ နိဗၺာန္ ဟူသည္ ” ဟူေသာ စာအုပ္တစ္အုပ္ကို ေပးဖတ္သည္၊ စာေရးသူ၏ အေၾကာင္းကုိ သိသျဖင့္ ထုိစာအုပ္ကို ေပးဖတ္ျခင္းျဖစ္သည္၊ သို႔ေသာ္လည္း ေခါင္းစဥ္ ျမင္လုိက္ရံုျဖင့္ စာေရးသူ ဖတ္လိုစိတ္မရွိေတာ့၊ ထို႔ေၾကာင့္ စာအုပ္ကို ေခါင္းအံုးေအာက္မွာ ထုိးထားလုိက္သည္၊ တစ္ပါတ္ျပည့္ေသာအခါ မယ္ေတာ္ၾကီးမွ “စာဖတ္ၿပီးၿပီလား ေကာင္းလား”ဟု ေမးသည္၊ စာေရးသူလည္း မဖတ္ရေသးေၾကာင္းေျပာျပခဲ့သည္၊ မယ္ေတာ္ၾကီးက ဖတ္ျဖစ္ေအာင္ ဖတ္ဘို႔ အထပ္ထပ္မွာသည္၊ ထို႔ေၾကာင့္ မယ္ေတာ္ၾကီး၏ ေစတနာကို ေလးစားေသာ အေနျဖင့္ မာတိကာမွာပါေသာ အမွာစာမွာပါေသာ အခ်က္အလက္မ်ားကိုသာ ဖတ္ၿပီး ျပန္ေပးလိုက္သည္၊ ထိုသို႔ဖတ္ျခင္းသည္ မယ္ေတာ္ၾကီးမွ တစ္စံုတစ္ခုကို ေမးျမန္လာလွ်င္ ရႊီးႏုိင္ဘို႔ ျပန္ေျပာႏုိင္ဘို႔ ျဖစ္သည္၊ သို႔ေသာ္ မယ္ေတာ္ၾကီးက မေမးပါ၊ ဖတ္သည္ဟု ေျပာလိုက္သျဖင့္ ေက်နပ္ေနေလသည္။
အထက္ပါ အေၾကာင္းနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေျပာလိုျခင္းမွာ “စာေရးသူသည္ မဂ္ဖိုလ္အေၾကာင္း နိဗၺာန္ အေၾကာင္းကို မေဆြးေႏြးလို မေရးသားလို “ ဟု ျဖစ္သည္၊ သို႔ေသာ္လည္း သူငယ္ခ်င္းက ခဏခဏ ေျပာေျပာေနသျဖင့္ ေရးသားလုိက္ျခင္းပါ၊ စာေရးသူကေတာ့ အမ်ားသိလြယ္ နားလြယ္ေသာ ျဖစ္ရုိးျဖစ္စဥ္ မ်ားကိုသာ ကိုယ္ပိုင္အေတြးေလးျဖင့္ ခ်ယ္မႈန္းေရးသားရတာကို ပိုၿပီးသေဘာက်သူ ျဖစ္သည္၊ ထားပါေတာ့ေလ ေအာက္မွာ ကိေလသာနဲ႔ မဂ္ပယ္စဥ္ကို ေရးသား ထားပါသည္။
ပထမဆံုး ကိေလသာ (၁၀)ပါးကို မွတ္သားထားပါေနာ္။
ကိေလသာ(၁၀)ပါး ေဆာင္ပုဒ္ “ ေလာ, ေဒါ, ေမာ, မာ၊ ဒိ, ကိစၦာႏွင့္၊ ထိ, ဥ, ဟိ, ေနာတ္၊ ကိ - ၁၀ ေကာက္” ။ (ေရး - အရွင္စႏၵနသာရာလကၤာရ)။
ေဆာင္ပုဒ္ ရွင္းခ်က္။ ။ ေလာ - သည္ ေလာဘကိေလသာ၊ ေဒါ - သည္ ေဒါသကိေလသာ၊ ေမာ -သည္ ေမာဟကိေလသာ၊ မာ - သည္ မာနကိေလသာ၊ ဒိ - သည္ ဒိ႒ိကိေလသာ၊ ကိစၦာ - သည္ ၀ိစိကိစၦာကိေလသာ၊ ထိ - သည္ ထိနကိေလသာ၊ ဥ - သည္ ဥဒၶစၥကိေလသာ၊ ဟိ -သည္ အဟိရိကကိေလသာ၊ ေနာက္ -သည္ အေနာတၱပၸကိေလသာ ျဖစ္သည္။
ေသာတာပတၱိမဂ္သည္------
(၁) အပါယဂမနီယကိေလသာ(အပါယ္ဘံုသို႔ ေရာက္ေစႏုိင္ေသာ ရုန္႔ရင္းၾကမ္းတမ္းေသာ ျပင္းထန္ေသာ အျပဳအမူ အေျပာအဆို အၾကံအစီ အကုသိုလ္)၊
(၂) ဒိ႒ိဂတသမၸယုတ္စိတ္ ၄ ပါးမွာ ရွိေသာ ဒိ႒ိကိေလသာ( သစၥာေလးပါးကို မွားယြင္းစြာ သိမႈ႔၊ အမွားကို သိမႈ႔၊ အမွန္အတုိင္း မသိမႈ႕အကုသိုလ္)၊
(၃) ၀ိစိကိစၦာသဟဂုတ္စိတ္၌ ရွိေသာ ၀ိစိကိစၦာကိေလသာ( တရားေတာ္၏ အႏွစ္သာကို မခံစားရ သျဖင့္ ရတနာသံုးပါ/ ကံ/ ကံ၏အက်ိဳးအားျဖင့္ ထိုငါးပါးအေပၚမွာ သံသယျဖစ္ေနမႈ႔အကုသုိလ္)၊
ထိုသံုးပါးကိုပယ္သည္၊ (တကယ္တမ္းမွာ နံပါတ္ - ၁ကို အေရအတြက္တစ္ခုအေနျဖင့္ မယူပါ၊ ထို႔ေၾကာင့္ ဒိ႒ိနဲ႔၀ိစိကိစၦာႏွစ္ပါးကို ပယ္သည္ဟု တိုက္ရုိက္အသံုးရွိသည္)။
သကဒါဂါမိမဂ္---------------
သကဒါဂါမိမဂ္သည္ ထူးထူးျခားျခား ပယ္သတ္ထားေသာ ကိေလသာ မရွိပါ၊ ေသာတာပတၱိမဂ္ျဖင့္ မပယ္သတ္ႏိုင္ေသးေသာ က်န္ေနေသးေသာ ကိေလသာမ်ားကို အားၾကီး မလာေအာင္ ေသာင္းက်န္းမလာေအာင္ ထိန္းထားေပးရံုသာ/ ေသးသြားေအာင္ ပါးသြားေအာင္ လုပ္ေပးရံုသာ ျဖစ္သည္။
အနာဂါမိမဂ္ -----------
(၁) ေလာဘကိေလသာ( ကာမဂုဏ္အာရံုမ်ားကို ႏွစ္သက္တပ္မက္ေသာ ေလာဘအကုသို္လ္)၊
(၂) ေဒါသကိေလသာ (ေၾကာက္လန္႔ျခင္း ပူပန္ေသာကေရာက္ျခင္း စိတ္တုိျခင္း စိတ္ဆိုးျခင္း ပူေလာင္ျခင္း အကုသုိလ္)။
ထုိႏွစ္ပါးကို ပယ္သည္၊ (ေလာဘသည္ ကာမဂုဏ္အာရံုမ်ားမွာ တပ္မက္ေသာ ေလာဘနဲ႔ ဘ၀မွာ တပ္မက္ေသာ ေလာဘဟု ႏွစ္မ်ိဳးရွိသည္၊ အနာဂါမိမဂ္သည္ ကာမဂုဏ္အာရံုမ်ားမွာ တပ္မက္ေသာ ေလာဘကိုသာ အၾကြင္းမဲ့ပယ္သတ္ႏုိင္သည္၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ အနာဂါမ္မ်ားသည္ ေသလြန္ၿပီးေနာက္ ကာမဂုဏ္အာရံုမ်ားတည္ရွိရာျဖစ္ေသာ ကာမဂုဏ္အာရံုတို႔ပိုင္နယ္ျဖစ္ေသာ နယ္ပယ္ျဖစ္ေသာ ကာမ -၁၁ ဘံုမွာ ျပန္လည္ ေမြးဖြားျခင္း မျဖစ္ၾကေတာ့ပါ၊ ဘ၀မွာတပ္မက္ေသာ ေလာဘကို အၾကြင္းမဲ့ မပယ္သတ္ႏုိင္ေသးပါ၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကာမဂုဏ္အာရံုတို႔ မရွိေတာ့ေသာ ရူပဘံု အရူပဘံုမ်ားမွာ တဖန္ေမြးဖြားျခင္း ျဖစ္ၾကသည္)။
အရဟတၱမဂ္ ------------
(၁) ေလာဘကိေလသာ( ဘ၀တို႔မွာ တပ္မက္ေသာ ေလာဘအကုသုိလ္)၊
(၂) ေမာဟကိေလသာ (သခၤါရတရားမ်ား၏ သေဘာသဘာ၀အမွန္ကို မသိျခင္း၊ သစၥာေလးပါး၏ သေဘာတရားကိုု မွားယြင္းစြာသိျခင္းအကုသုိလ္)၊
(၃) မာနကိေလသာ ( သခၤါရတရား၏ သေဘာအမွန္ကို မသိဘဲ ေမာက္မာ ေထာင္လႊားျခင္း အကုိသုိလ္)၊
(၄) ထိနကိေလသာ (စိတ္၏ ထုိင္းမႈိင္း ေလလံျခင္းအကုသုိလ္)၊
(၅) ဥဒၶစၥကိေလသာ( မတည္မၿငိမ္ ပ်ံလြင့္ျခင္း= တည္ၿငိမ္ေသာ အသိ သမာဓိမရွိျခင္းအကုသုိလ္)၊ (၆) အဟိရိကကိေလသာ( မေကာင္းမႈ႔လုပ္ရမွာ အကုသုိလ္မႈ႔လုပ္ရမွာ အရွက္ျခင္း၊ သူတို႔ေကာင္းတို႔ ကဲ့ရဲ႕ ပစ္တင္မွာကို မရွက္ျခင္းအကုသိုလ္)၊
(၇) အေနာတၱပၸကိေလသာ(မေကာင္းမႈ႔လုပ္ရမွာကုိ မေၾကာက္ျခင္း၊ မေကာင္းက်ိဳးမွန္းမသိ မျမင္ျခင္းေၾကာင့္ မေကာင္းမႈ႔လုပ္ရမွာကို မေၾကာက္လန္႔ျခင္းအကုသိုလ္)။
ထုိ (၇)ပါးကို အၾကြင္းမဲ့ ပယ္သည္။
တဆက္တည္းမွာပဲ န၀၀ိဓမာန = မာန္ (၉)ပါးကိုလည္း ေျပာျပပါမည္။
န၀၀ိဓမာန = မာန္ (၉)ပါးသည္----
(၁) အထက္တန္းစားပုဂၢိဳလ္အေနအားျဖင့္ ကြဲျပားေသာ ဟီနမာန္ သဒိသမာန္ ေသယ်မာန္ အားျဖင့္ (၃)ပါး၊
(၂) အလတ္တန္းစားပုဂၢိဳလ္အေနအားျဖင့္ ကြဲျပားေသာ ဟီနမာန္ သဒိသမာန္ ေသယ်မာန္အားျဖင့္ (၃)ပါး၊
(၃) ေအာက္တန္းစားပုဂၢိဳလ္အေနအားျဖင့္ ကြဲျပားေသာ ဟီနမာန္ သဒိသမာန္ ေသယ်မာန္အားျဖင့္ (၃)ပါး၊ စုစုေပါင္း (၉)ပါးျဖစ္သည္။
မာန္ (၉)ပါး ရွင္းလင္းခ်က္ --
အထက္တန္းစားပုဂၢိဳလ္အတြက္ သူ႔မွာ ရွိသင့္သည့္မာန္ထက္ ႏွိမ့္ခ်စြာထားေသာ မာန္သည္ ဟီနမာန္၊ ရွိသင့္သည့္အတုိင္း တူညီစြာထားေသာ မာန္သည္ သဒိသမာန္၊ ရွိသင့္သည္ထက္ ပိုမိုထားေသာ မာန္သည္ ေသယ်မာန္ အားျဖင့္ သံုးပါရသည္၊ ျပားသည္။
အလတ္တန္းစားပုဂၢိဳလ္အတြက္ သူ႔မွာ ရွိသင့္သည့္မာန္ထက္ ႏွိမ့္ခ်စြာထားေသာ မာန္သည္ ဟီနမာန္၊ ရွိသင့္သည့္အတုိင္း တူညီစြာထားေသာ မာန္သည္ သဒိသမာန္၊ ရွိသင့္သည္ထက္ ပိုမိုထားေသာ မာန္သည္ ေသယ်မာန္ အားျဖင့္ သံုးပါရသည္၊ ျပားသည္။
ေအာက္တန္းစားပုဂၢိဳလ္အတြက္ သူ႔မွာ ရွိသင့္သည့္မာန္ထက္ ႏွိမ့္ခ်စြာထားေသာ မာန္သည္ ဟီနမာန္၊ ရွိသင့္သည့္အတုိင္း တူညီစြာထားေသာ မာန္သည္ သဒိသမာန္၊ ရွိသင့္သည္ထက္ ပိုမိုထားေသာ မာန္သည္ ေသယ်မာန္ အားျဖင့္ သံုးပါရသည္၊ ျပားသည္။
ဥပမာအားျဖင့္ -- စာေပတြင္ အထက္တန္းမွ ေအာင္ျမင္ တတ္သိထားေသာသူအတြက္ သူေအာင္ျမင္တတ္သိထားတဲ့ ဂုဏ္ေအာက္ ယုတ္ေလ်ာ့စြာ မာန္ကိုႏွိမ့္ခ်ထားလွ်င္ ထိုမာန္သည္ ဟီနမာန္ျဖစ္သည္၊
သူေအာင္ျမင္တတ္သိထားတဲ့ ဂုဏ္နဲ႔တူညီစြာ မာန္ကိုထားလွ်င္ ထိုမာန္သည္ သဒိသမာန္ျဖစ္သည္၊
သူေအာင္ျမင္တတ္သိထားတဲ့ ဂုဏ္နဲ႔မလုိက္ေအာင္ မာန္ကို ေမာက္မာ၀င့္ၾကြားထားလွ်င္ ထိုမာန္သည္ ေသယ်မာန္ျဖစ္သည္။
မာနသည္ ေကာင္းက်ိဳးေသာမာနနဲ႔ ဆိုးက်ိဳးေပးေသာ မာနဟု ႏွစ္မ်ိဳးရွိသည္၊ တစ္နည္းေျပာရေသာ္ ထားသင့္ေသာမာန (ေကာင္းက်ိဳးေပးသည္)နဲ႔ မထားသင့္ေသာမာန (ဆိုးက်ိဳးကိုေပးတတ္ေသာ)ဟု ႏွစ္မ်ိဳးရွိသည္၊
ရွင္းလင္းခ်က္။ ။
(၁)ေကာင္းက်ိဳးေပးေသာမာန (သို႔) ထားသင့္ ရွိသင့္ေသာမာန၊
ဆရာသည္ ဘြဲ႔သံုးခုရဘို႔ ေျဖဆိုသည္၊ သို႔ေသာ္လည္း အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ႏွစ္ဘြဲ႔သာ ရခဲ့သည္၊ သူ၏ တပည့္သည္ ထုိသံုဘြဲ႔လံုးကို ရေအာင္ေျဖဆုိႏုိင္စြမ္းရွိသည္၊ လုပ္မည္ဆုိက ျဖစ္ႏုိင္သည္၊ ထိုသို႔ေသာတပည့္က “ ဆရာရခဲ့ေသာဘြဲ႔ေရာ မရခဲ့ေသာဘြဲ႔ေရာ ငါရေအာင္ ယူျပမည္၊ လုပ္ျပမည္၊ ေျဖျပမည္” ဟု မာနထားသည္၊ ထိုမာနေၾကာင့္ပင္ သူတကယ္လုပ္ျဖစ္ခဲ့သည္၊ တကယ္လည္း ေအာင္ျမင္ခဲ့ ရယူႏုိင္ခဲ့သည္၊ ထိုသို႔ေသာမာနသည္ ေကာင္းက်ိဳးေပးေသာ ထားသင့္ေသာမာနျဖစ္သည္၊
ေနာက္တစ္ခု ---
အသိဥာဏ္ျခင္းတူေသာ ရဟန္းႏွစ္ပါး ရွိသည္၊ ရဟန္းတစ္ပါးသည္ ၀ါတြင္းသံုးလကာလမွာ မွန္မွန္ကန္ကန္ ၾကိဳးၾကိဳးစားစား တရားအားထုတ္သျဖင့္ ရဟႏၱာျဖစ္သြားသည္၊ အျခားရဟန္းမွာေတာ့ ေသာတာပန္ေတာင္မျဖစ္၊ ထိုေသာတာပန္မျဖစ္ေသာ ရဟန္ုးသည္ ရဟႏၱာျဖစ္သြားေသာ ရဟန္းကို ၾကည့္ၿပီး “ သူေတာင္ ရဟႏၱာျဖစ္ေသးတာ ငါလည္း သူလိုျဖစ္ေအာင္ အားထုတ္မယ္ ” ဟု မာနထားလုိက္သည္၊ သူထားသည့္မာနအတုိင္း တကယ္ၾကိဳးစားလုပ္သည္၊ အားထုတ္သည္၊ တကယ္လည္း ရဟႏၱာျဖစ္ခဲ့သည္၊ ထုိသို႔႔ေသာမာနသည္ ေကာင္းက်ိဳးေပးေသာ ထားသင့္ေသာမာန ျဖစ္သည္။
(၂) ဆိုးက်ိဳးေပးေသာမာန(သို႔) မထားသင့္ မရွိသင့္ေသာမာန၊
တစ္ခါက သုဇန နဲ႔ ဇနက သူေသာသူငယ္ခ်င္း ဦးဇင္းႏွစ္ပါးရွိသည္၊ သုဇနသည္ ဥာဏ္ေတာ္သည္၊ စာျမင္သည္၊ သို႔ေသာ္လည္း “ ငါ သူ႔ထက္ ဥာဏ္ေကာင္းသည္ “ ဟူေသာ မာနျဖင့္ စာက်က္ပါ၊ ဇနကကေတာ့ ဥာဏ္မေကာင္းပါ၊ ဥာဏ္မရွိသည္မဟုတ္ ရွိေသာဥာဏ္က မထက္ျမတ္ျခင္းပါ၊ သို႔ေသာ္လည္း သူ၏ ဥာဏ္ေလးမႈ႔ကိုသိသျဖင့္ ၀ီရိယကို အားကိုးသည္၊ ထုိႏွစ္ပါး ႏွစ္ကုန္လို႔ စာေမးပြဲ ေျဖၾကေသာအခါ ၀ီရိယအားကိုးၿပီး ပံုမွန္အခ်ိန္မွန္လုပ္ခဲ့ေသာ ဥာဏ္ေလးဥာဏ္ထုိင္းေသာ ဇနကက စာေမးပြဲ ေအာင္သြားသည္၊ ဥာဏ္ေတာ္ေသာ သုဇနက မေအာင္ပါ၊ စာေမးပြဲေအာင္သြားေသာ ဥာဏ္ေလးေသာ ဇနကမွာ စာခ်ဘုန္းၾကီး ျဖစ္သြားသည္၊ စာေမးပြဲမေအာင္ခဲ့ေသာ ဥာဏ္ေကာင္း ေသာ သုဇနကေတာ့ သာမာန္စာသင္သားဘ၀မွာပင္၊ ဥာဏ္ေကာင္းေသာ သုဇနက ဥာဏ္မေကာင္းေသာ စာခ်ဘုန္းၾကီးအသစ္ဇနကကို ျမင္တုိင္း ေတြ႔တုိင္း စိတ္ထဲမွာ မရႊင္ပါ၊ ၿပီး “ ေဟ့ေကာင္ ငါ့ေရွ႕မွာ ေျမာက္ၾကြ ေျမာက္ၾကြ လာလုပ္မေနနဲ႔၊ မင္းလိုေကာင္ စာေမးပြဲေအာင္လည္း ငါ အထင္မၾကီးဘူး၊ ၾကိဳက္တဲ့ဘက္က လာစမ္း၊ မင္းကို ယွဥ္ရဲတယ္ “ဟု သူ႔ဥာဏ္ထက္မႈ႔အေပၚမွာ မာနတက္ေနသည္၊ ဥာဏ္မေကာင္းေသာ ဇနကကေတာ့ အျပံဳးမပ်က္ပါ၊ သူေျပာတတ္သည္က “ ေအးပါ ၊ မင္းက ငါ့ထက္ေတာ္ပါတယ္၊ ငါ့ရဲ႕ေနပံုထုိင္ပံုေတြက ပံုမွန္ပါပဲ၊ ဘာတစ္ခုမွ ေျပာင္းလဲသြား တာ မရွိပါဘူး၊ အဲဒါကိုေတာ့ ေျမာက္ၾကြ ေျမာက္ၾကြေနတယ္လို႔ မျမင္ပါနဲ႔ကြာ၊ ငါ မေနတတ္လို႔ပါ” ဟု ေျပေျပလည္လည္ ျပန္ေျပာရွာသည္၊ သုဇန၏ ေစာ္ကားေမာ္ကား မာနစကားကို ၾကားရေသာအခါ စာသင္သားအခ်င္းခ်င္းမ်ားကေရာ စာခ်ဘုန္းၾကီးမ်ားကေရာ သုဇနကုိရြံၾကသည္၊ သုဇန၏ မာနမ်ိဳး သည္ ဆုိးက်ိဳးကိုေပးေသာ မထားသင့္ေသာ မရွိသင့္ေသာ မာနျဖစ္သည္။
ေနာက္တစ္ခု -----------
တစ္ခါက ဆရာသည္ မ်က္စိလွ်ံၿပီး ေက်ာင္းတြင္းအပါတ္စဥ္အေျဖလႊာ အမွန္ကို မွားသည္ဟုထင္ကာ အမွားေပးမိသည္၊ ထိုသို႔ေပးခံရေသာ တပည့္သည္ အမွတ္မ်ားနည္းေနသျဖင့္ အေျဖလႊာကို ေတာင္းၾကည့္သည္၊ ဆရာကလည္း ျပလုိက္သည္၊ ထုိအခါ ဆရာစစ္တာ မွားေနတာကို သိလိုက္ သည္၊ တပည့္က ဆရာကို “ သူေျဖတာမွန္ကန္ေၾကာင္းနဲ႔ မွန္သည့္အတြက္ အမွတ္လိုခ်င္ေၾကာင္း “ ေျပာျပသည္၊ ဆရာကလည္း အမွတ္ေပးလိုက္သည္၊ ထိုတပည့္သည္ စာသင္သားမ်ားေရွ႕တြင္ “ ဒီ ဘာသာ မွာေတာ့ ဒီလိုလုပ္လို႔မရဘူးေလ၊ မင္းတို႔လည္း ငါ့အေၾကာင္း သိသာနဲ႔၊ ငါက ေသေသခ်ာခ်ာ ရွင္းျပလုိက္ေတာ့ ဆရာလည္းသူမွားတာကို သိသြားတယ္ “ ဟု သူ႔ကုိယ္သူ ဂုဏ္ယူ၀င့္ၾကြားစြာ ေျပာေျပာေနတတ္သည္၊ ထိုတပည့္သည္ ဆရာကိုေတာင္ ျပန္ရွင္းျပႏုိင္သည္ဟု သူ႔ကိုသူ အထင္ၾကီးကာ မာနေထာင္ေနျခင္းျဖစ္သည္၊ ထုိသို႔ေသာ မာနသည္ ဆိုးက်ိဳးကိုေပးတတ္ေသာ မထားသင့္ေသာ မရွိသင့္ေသာ မာနျဖစ္သည္။
ေနာက္တစ္ခု ------------
ယခုေရးမည့္ အေၾကာင္းကေတာ့ စာေရးသူ၏ သူငယ္ခ်င္း အေၾကာင္းေလးပါ၊ သူငယ္ခ်င္းသည္ စာေတာ္ပါသည္၊ ဆရာသမားမ်ားကလည္း အေလးေပးသည္၊ သူစာေတာ္တာကိုလည္း သိၾကသည္၊ အပါတ္စဥ္ စာေမးပြဲေျဖဆိုေသာအခါ သူက “ ဆရာေမးတာ လြယ္လြန္းတယ္၊ အဆင့္မမီဘူး “ဆိုၿပီး တစ္ခ်ိဳ႕အပါတ္စဥ္မ်ားမွာ ေကာင္းေကာင္းမေျဖ၊ စာေရးသူ ဘြဲ႔ရသြားသည့္တုိင္ သူက level 2 ကိုမေအာင္ေသးပါ၊ စာေရးသူက သူတို႔အေျဖလႊာမ်ားကို စစ္ရသည္၊ သူနဲ႔ေတြ႕သည့္အခါ “ ကုိယ့္လူ စာေတြကေတာ့ ေၾကာင္ပုဇြန္စား ကၽြတ္ကၽြတ္၀ါးျဖစ္ေနေလာက္ၿပီေနာ့္” လို႔ ေမးမိသည္၊ ထိုအခါသူက “တပည့္ေတာ္ တာ၀န္အရ စည္းကမ္းအရတာ စာ၀ါလိုက္ေနရတာ၊ တပည့္ေတာ္အတြက္ လိုက္ေရး လိုက္မွတ္စရာတစ္လံုးမွ မေတြ႔ဘူး၊ အားလံုးက တပည့္ေတာ္ ရၿပီးသား၊ သိၿပီးသားေတြခ်ည္းပဲ “ လို႔ သူကေျပာသည္၊ စာေရးသူကလည္း “ ဟုတ္လား၊ တပည့္ေတာ္ကေတာ့ ႏွစ္စကတုိင္ ႏွစ္ကုန္သည္ အထိ လိုက္ေရး လိုက္မွတ္ခဲ့ရတယ္ဘုရား၊ အင္း “ ဆရာသမားတုိင္းက တပည့္တုိင္းကို ပညာ ဗဟုသုတ တစ္ခုခုေတာ့ ေပးတတ္သည္၊ ဆရာသမားဆီက ဘာတစ္ခုမွ မယူတတ္ေသာ တပည့္သည္ ဘာတစ္ခုမွ မသိေသာတပည့္ျဖစ္သည္ “ လို႔ တပည့္ေတာ္ၾကားဖူးတယ္ဗ် “ လို႔ ေနာက္ေျပာင္ကာ ဟာသေလး ေႏွာကာေျပာလုိက္ေတာ့ သူက “ သူတို႔ (ဆရာသမားမ်ား) ေျပာတဲ့ ဟာေတြက တပည့္ေတာ္ သိၿပီးသားေတြခ်ည္းပဲေလ၊ မွတ္စရာ ယူစရာမွ မပါတာ “ လို႔ သူက ျပန္ေျပာသည္၊ သူငယ္ခ်င္းသည္ ခုတုိင္ေအာင္ သူလိုခ်င္ေသာ ဘြဲ႔ကို မရပါ၊ သူသည္ စာေတာ္သည္၊ သို႔ေသာ္လည္း မာနတရားက ပုိၿပီးေတာ္လြန္းေနသည္ထင္၏၊ ဘာမွ ျဖစ္မလာခဲ့၊ ထိုသို႔ေသာမာနသည္ ဆိုးက်ိဳးကိုေပးေသာ မထားသင့္ မရွိသင့္ေသာ မာနျဖစ္သည္။
စာဖတ္သူမ်ားကို တစ္ခု ေျပာခ်င္ပါသည္၊ ဘာလဲဆိုလွ်င္ “ အတုယူျခင္းနဲ႔ ဂုဏ္ျပိဳင္ျခင္းပါပဲ၊ အတုယူျခင္းသည္ ေကာင္းက်ိဳးေပးေသာမာနတရားနဲ႔တူသည္၊ ဂုဏ္တု ဂုဏ္ျပိဳင္ျပဳျခင္းသည္ ဆိုးက်ိဳးေပးေသာ မာနတရားနဲ႔တူသည္၊ ထို႔ေၾကာင့္ အတုယူတတ္ပါေစ၊ ဂုဏ္တု ဂုဏ္ျပိဳင္မလုပ္မိပါေစနဲ႔ “ လို႔ အထူး ေျပာခ်င္ သတိေပးခ်င္သည္၊ ျဖစ္ခ်င္စိတ္ အားက်စိတ္နဲ႔ အတုယူၾကပါ၊ အႏုိင္ရလိုစိတ္ ထင္ေပၚလိုစိတ္ ဂုဏ္သာလိုစိတ္ ဂုဏ္တက္လိုစိတ္နဲ႔ မတုၾကပါနဲ႔ မျပိဳင္ၾကပါနဲ႔ေနာ္။
မာန = မာန္ နဲ႔ မဂ္
ေသာတာပတိၱမဂ္သည္ -----------
အထက္တန္းစားပုဂၢိဳလ္၏ ဟီနမာန္ ေသယ်မာန္ (၂)ပါး၊
အလတ္တန္းစားပုဂၢိဳလ္၏ ဟီနမာန္ ေသယ်မာန္ (၂)ပါး၊
ေအာက္တန္းစားပုဂၢိဳလ္၏ ဟီနမာန္ ေသယ်မာန္ (၂)ပါး၊
ထုိ မာန = မာန္ (၆)ပါးကို ပယ္သည္။
သကဒါဂါမိမဂ္ အနာဂါမိမဂ္တို႔ျဖင့္ သီးသန္႔ပယ္သတ္ေသာ မာန=မာန္ မရွိပါ။
အရဟတၱမဂ္သည္ ---------------
အထက္တန္းစားပုဂၢိဳလ္၏ သဒိသမာန္ (၁)ပါး
အလတ္တန္းစားပုဂၢိဳလ္၏ သဒိသမာန္ (၁)ပါး
ေအာက္တန္းစားပုဂၢိဳလ္၏ သဒိသမာန္ (၁)ပါး
ထို မာန=မာန္ (၃) ပါးကို ပယ္သည္။
No comments:
Post a Comment