Wednesday, September 28, 2011

ဒုဂၢတိမွ သုဂတိသို႔ ေရာက္လာသူ (သုိ႔) သုဂတိမွ သုဂတိသို႔ေရာက္လာသူ

ဒီေဆာင္းပါးေလးကို ေရးဘို႕ အစက စိတ္ကူးမရွိပါဘူး၊  တစ္ရက္မွာ ဆရာသမားဆိုလည္း ဟုတ္/ ေနာင္ေတာ္ၾကီးဆိုလည္း ဟုတ္ေသာ ဆရာေတာ္တစ္ပါး ျပန္သြားလို႕ လုိက္ပို႕ၾကတယ္ေပါ့။ အမ်ားၾကီးပါပဲ၊ လုိက္ပို႕တဲ့သူေတြက၊ အားလံုးက ေျပာင္လုိက္ ေနာက္လိုက္ ရယ္လိုက္ ဟားလိုက္နဲ႕ ဆူလို႔ညံလို႔ပါပဲ၊  စာေရးသူရင္ထဲမွာ ဘယ္အခ်ိန္က အထံုေလးမ်ားေၾကာင့္ေတာ့ မေျပာတတ္၊ မၾကာ မၾကာဆိုသလို တရားသေဘာေလးေတြ ကိန္းကိန္းလာတတ္တဲ့ အက်င့္ေလး ျဖစ္ျဖစ္ေနတာကုိ သတိထားမိတယ္။

စာေရးသူ ရင္ထဲမွာ  တရားသေဘာေလးေတြက ကိန္းေနခ်ိန္ျဖစ္လို႕ထင္ပါရဲ႕၊ ခု သူတို႕ေတြကို ၾကည့္လုိက္ / ကားလမ္းေပၚက လူေတြ ကားေတြကို ၾကည့္လုိက္/  တုိက္အိမ္ေတြကို ၾကည့္လုိက္ / တုိက္ေတြေပၚက လူေတြကို ၾကည့္လုိက္နဲ႔(က)  ေလာကမွာ ေလးနက္ေသာ စစ္မွန္ေသာ ေအးျမေသာ ၿငိမ္းခ်မ္းေသာ အႏွစ္သာရရွိေသာ အရာကဘာလဲ  ဟူေသာအေတြး၊ (ခ)  ဒီေလာကၾကီးထဲမွာ ဘာမွမရွိပါဘူး၊ အားလံုးဟာ ပ်က္စီးမည့္အရာေတြခ်ည္းပါလား၊ အခ်ည္းႏွီး ေလာကၾကီးပါလား  ဟူေသာအေတြး၊ (ဂ)  ေအာ္ ဒါေၾကာင့္ ဒီလို အခ်ည္းႏွီးေမာဟေတြနဲ႕ ဖံုးေနတာေၾကာင့္  ဘုရားရွင္ဟာ ဘုရား ျဖစ္ၿပီးၿပီးခ်င္း ေလာကကိုတရားေဟာဘို႕စိတ္ကူး တြန္႕သြားခဲ့တာ ျဖစ္မွာပဲ  ဟူေသာအေတြး၊(ဃ)  ေလာကထဲမွာ ရွိတဲ့ လူေတြ တုိက္ေတြ ကားေတြ အိမ္ေတြ ျခံေတြ ေျမေတြ တံတားေတြ အားလံုး ဟာ ဘာမွမဟုတ္ဘူး အႏွစ္သာရ မဟုတ္ဘူးလို႕ သိတာေလးက “ အႏွစ္သာရ ပါလား ဟူေသာ အေတြး၊(င)  ေအာ္ ဘာမွ အႏွစ္သာရမရွိတဲ့  အခ်ည္းႏွီးေလာကၾကီးထဲမွာ အႏွစ္သာရျဖစ္တဲ့ ၀ိပႆာနာ မဂ္ ဖိုလ္ကို ရွာရတာ ေတာ္ေတာ္ခက္ေလတာပဲ ဟူေသာအေတြး (အႏွစ္သာရ မရွိေတာ့တဲ့ အမႈိက္က်င္းထဲကတုိင္ အႏွစ္သာရျဖစ္ေအာင္လုပ္လို႕ရတဲ့ ပစၥည္းေလး ေတြကို ျပန္လည္ ရွာေကာက္ေနတဲ့ အမႈိက္ေကာက္သူမ်ားကို သတိရမိပါရဲ႕)၊ (စ) အခ်ည္းႏွီး ေလာကၾကီးထဲမွာ တကယ္အႏွစ္နဲ႕ ျပည့္စံုတဲ့ ဘုရား တရား သံဃာေတြလည္း ရွိေနေသးပါလား  ဟူေသာအေတြး မ်ားစြာကို တစ္ေယာက္တည္း တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္စြာ ေတြးေနမိတယ္။

 စိတ္ရဲ႕ လ်င္ျမန္မႈ႕ကလည္း ေျပာလို႕ေတာင္ မရဘူးေလ၊ စိတ္ဆိုတဲ့ အရာကို “ လဟုပရိ၀တၱံ “ လို႕ ဘုရားရွင္ေဟာထားတာကုိလည္း မွတ္သားခဲ့ဘူးတယ္၊ စိတ္တစ္ခဏအတြင္းမွာပဲ အၾကိမ္ေပါင္း ေျမာက္မ်ားစြာ ျဖစ္ႏုိ္င္တယ္ေလ၊ မယံုလို႕မရ၊  ကိုယ့္စိတ္ကို လုိက္ၾကည့္ေနရင္ ပိုသိႏုိင္ပါတယ္၊ ခုလည္း အေတြးက ရြာမွ အဖြားေစာတင္ကို သတိရမိေနတယ္ေလ၊ “ ငါ့ေျမးရယ္ ၊ အဖြားကေတာ့ ေမ်ာက္ဘ၀က လာလို႕ထင္ရဲ႕၊ ဥာဏ္သိပ္ထုိင္းတာဟူေသာ အဖြားစကားကိုလည္း ျပန္လည္ၾကားေယာင္မိေနတယ္၊  ဒီအဖြားစကားေလးကို ျပန္သတိရမိၿပီး ဒီေဆာင္းပါးေလးကို ေရးဘို႕ စိတ္ကူးျဖစ္လာတာပါ၊ စာေရးသူ ထင္ပါတယ္၊ စာေရးသူတို႕ ေနာင္ေတာ္ ညီေတာ္ေတြဟာ သုဂတိဘ၀က လာတာျဖစ္ႏုိင္တယ္လို႕၊  ဘာျဖစ္လို႕လဲဆိုေတာ့ အမွားတကာ အမွားထဲမွာ အျပစ္အၾကီးဆံုးျဖစ္တဲ့ အယူဘာသာတရားကုိ   မွန္မွန္ကန္ကန္ေတြးေခၚစဥ္းစား သိျမင္တတ္တဲ့ အသိဥာဏ္ရွိေနလို႕ပါပဲ(ငယ္ငယ္က မေတြးတတ္သည့္တုိင္ ေတြးတတ္တဲ့အခ်ိန္မွာလည္း မွန္ကန္တဲ့ အေတြးနဲ႕ အမွန္တရားေတြျပည့္ေနတဲ့ ဘာသာကိုယူတတ္ ခဲ့ၾကသည္ပင္)၊  ထိုအသိဥာဏ္ေလး ရွိေနတာတစ္ခ်က္တည္းနဲ႕ပဲ စာေရးသူတို႕တေတြဟာ ဒုဂၢတိဘ၀ကလာတာ မျဖစ္ႏုိင္ဘူးလို႕ ထင္မိ တယ္။

အဖြားစကားကို အခ်က္အလက္ေတြနဲ႕ ေ၀ဘန္ၾကည့္ၾကပါဆို႕၊ စာေရးသူရဲ႕ အဖြားေစာတင္ဟာ သူ႕ရဲ႕ ေျပာျပခ်က္အရ ေလးဘ၀မွတ္မိေနတာကို သိခဲ့ရပါတယ္၊ ပထမဘ၀က သူက ေယာက္်ားေလး ပါ၊ သူ႕မွာ ညီမေလး တစ္ေယာက္ရွိေနခဲ့တယ္၊ စာေရးသူ ထင္ပါတယ္၊  ေက်ာက္ေရာဂါလို႕ ေျပာလုိက္တာ ထင္တာပါပဲ၊ ေရာဂါနာမည္ကိုေတာ့ တိတိက်က်မမွတ္မိေတာ့ဘူး၊ သူတို႕ ငါးႏွစ္အရြယ္ေလာက္မွာ အဲဒီေရာဂါအတြက္ ေဆးမွားေသာက္မိၿပီး ေသခဲ့ၾကတယ္၊ အဖြားကေတာ့ အေသးစိတ္ကို မွတ္မိေနပါတယ္၊ ေျပာျပႏုိင္ပါတယ္၊ စာရွည္ေနမည္စိုးသျဖင့္ အေသးစိတ္ မေရးေတာ့ပါ၊ သူေသၿပီး ၿပိတၱာဘ၀ေရာက္သြားခဲ့တယ္၊ ေနစရာမရွိလို႕ အိမ္ကတံစက္ၿမိက္ ေအာက္မွာ ေနလိုက္၊ အိပ္ခန္းအေပါက္၀မွာ ေနလိုက္နဲ႕ ေနခဲ့ရတယ္၊ လူေတြက သူတို႕ ေမာင္ႏွမ အေလာင္းႏွစ္ခုကို ၾကည့္ၾကည့္ၿပီး ငိုေနၾကတယ္၊ အဖြားရဲ႕ မ်က္စိထဲမွာေတာ့ သူတို႕အေလာင္းေတြက ငိုစရာမေကာင္းဘူး ရြံ႕စရာေကာင္းေနတယ္၊ ကုိယ္ခႏၶာမွာရွိတဲ့ ေမြးညွင္းေပါက္ေတြက ျခင္းၾကားေတာင္း ေပါက္ေတြလို အေပါက္အက်ယ္ ၾကီးေတြျဖစ္ေနတယ္၊ ဗုိက္ထဲက ပိုးေလာက္ေတြ ရြရြၾကိတ္သြားလာေနတာကို ျမင္ေနရေတာ့ ရြံ႕ေနမိတယ္၊ လူေတြကေတာ့ ငိုလို႔ သူတို႔ကုိယ္တုိင္ကေတာ့ သူတို႔ကိုယ္ထည္ သူတို႔ အေလာင္းကို ရြံ႕ေနၾကတယ္၊ သူတို႔ကုိယ္တုိင္ေတာင္ မငိုတဲ့ ကိစၥမွာ က်န္တဲ့ သူေတြက ငိုေနၾကတာ သိပ္ေတာ့ သဘာ၀မက်လွဘူးေပါ့ေနာ္၊ ခက္တာက ၀မ္းနည္းစိတ္ ႏွေမ်ာစိတ္ပင္။

(၇)ရက္ျပည့္လို႕ (စာေရးသူတို႔ေတာမွာ ေန႔တုိင္းသရဏဂံု တင္တာမ်ိဳးမရွိပါ၊ ရက္လည္ဆြမ္း ေကၽြးတာ ပဲရွိတယ္) ဘုန္းၾကီးေတြၾကြလာေတာ့ သူက အိမ္ျခံစည္းရုိးထိ လြင့္သြားခဲ့တယ္၊ မေနႏုိင္ဘူး၊ သူ႔ဘာသာကုိ လြင့္သြားခဲ့တာပါ၊ ဘုန္းၾကီးေတြလည္း ပရိတ္ရြက္ေရာအဖြားဟာ ရြာအျပင္ဘက္ကို လြင့္သြားခဲ့တယ္၊ ဒါနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး တစ္ခု ေျပာျပခ်င္ပါတယ္၊ စာေရးသူတို႔ ရန္ကုန္မဂၤလာဗ်ဴဟာ သာမေဏေက်ာ္ စာေမးပြဲအတြက္ စာစစ္သြားရတယ္၊ စာစစ္လို႔ၿပီးတဲ့ေနမွာပဲ ဓမၼသာကစၦာေပါ့ေနာ္၊ တရားစကား ေဆြးေႏြးေျပာၾကားၾကတယ္၊ အဲဒီမွာ ဒါယိကာမၾကီး ေဒၚေအးက သူနတ္ျပည္ ေရာက္ဖူး ေၾကာင္းေျပာျပတယ္၊ အဲဒီအေၾကာင္းကို အကုန္ေျပာျပေနလွ်င္ စာအရမ္းရွည္သြားပါလိမ့္မယ္၊ ဒါ့ေၾကာင့္ တာ၀တံိသာနတ္ျပည္က စူဠာမဏိေစတီအေၾကာင္းနဲ႔ပတ္သက္တာကိုပဲ ေျပာျပပါမယ္။

ေဒၚေအးက “ တပည့္ေတာ္္ စူဠာမဏိေစတီသြားဖူးတယ္၊ ေစတီရင္ျပင္ေပၚမွာ နတ္ေတြက အစံုပဲ၊ တပည့္ေတာ္တို႔နတ္အဖြဲ႔လည္း ေရာက္သြားေတာ့ ေစတီရင္ျပင္ေပၚက တစ္ခ်ိဳ႕နတ္ေတြက လြင့္ကုန္တယ္ဘုရား၊ အရမ္းျပင္းထန္တဲ့ ေလမုန္တုိင္းေၾကာင့္ လြင့္ပါကုန္တဲ့ သစ္ရြက္ သစ္ဖက္ေတြလိုပဲ၊ အဲဒီမွာ တပည့္ေတာ္လည္း အရမ္းအံ့ၾသမိၿပီး နတ္မင္းၾကီးကို “ အဲဒီနတ္ေတြက ဘာလို႔ လြင့္ကုန္တာလဲ ” လို႔ ေမးၾကည့္မိတယ္ဘုရား၊ နတ္မင္းၾကီးက “ အဲဒီနတ္ေတြက ဗုဒၶဘာသာမဟုတ္တဲ့ နတ္ေတြေလ” လို႔ ျပန္ေျဖတယ္ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္တို႔ ေရႊတိဂံုဘုရားကို ႏုိင္ငံျခားသားေတြ ဗဟုသုတအျဖစ္ လာေရာက္ လည္ပတ္သလိုေပါ့ဘုရား၊ ဗုဒၶဘာသာျဖစ္ရတာ နတ္ျပည္မွာေတာ့ သိပ္ကို အထက္တန္း ၾကတာပဲဘုရား၊ ဘာသာျခားေတြမွာလည္း ငါးပါးသီလလံုသူေတြရွိတယ္ဘုရား၊ ၿပီးေတာ့ သူတို႔ေတြက လွဴတယ္ဆိုတဲ့ စကားလံုးကိုသာ မသံုးႏႈန္းၾကတာ ကူညီေထာက္ပံ့ေပးကမ္းမႈ႔ေတြကို လုပ္ၾကတဲ့ လူေတြရွိတယ္ဘုရား၊ အဲဒီလိုလူေတြက နတ္ျဖစ္ၾကတယ္ဘုရား၊ နတ္ေတြရဲ႕အဆင့္အတန္းကို သူတို႔ေခါင္းေပၚက အရစ္ေတြကို ၾကည့္ၿပီး ခြဲရတယ္ဘုရား “ ဟု ေျပာျပသည္၊ (သူတို႔ေခါင္းစြတ္ေတြမွာ အရစ္ေတြပါ တယ္၊ တစ္ရစ္ရွိသူထက္ ႏွစ္ရစ္ရွိသူက ပိုအဆင့္ျမင့္တယ္၊ ဥပမာ ေျပာရလွ်င္ - ပေဒါင္းလူမ်ိဳးေတြရဲ႕ လည္ပင္းက အရစ္အပတ္ အေခြေတြလိုေပါ့ဗ်ာ၊ ပေဒါင္းေတြကလည္း အရစ္ပိုသူက ပိုျမင့္တယ္ ျမတ္တယ္လို႔ ေျပာတာ ၾကားဖူးတယ္၊ ဟုတ္သည္ မဟုတ္သည္ေတာ့ ပေဒါင္းလူမ်ိဳးမ်ားကို ေမးၾကည့္ရမည္ထင္တယ္ေနာ္)၊ ဒီမွာ စာေရးသူ ေျပာခ်င္တာက “ လြင့္သြားတယ္ “ ဆိုတဲ့ အခ်က္ကိုပါ၊ ထြက္ေျပးစရာ မလိုပါ၊ သူ႔တို႔ ကံတရား အဆင့္အတန္းရဲ႕ နိမ့္က်မႈ႔ေၾကာင့္ အလိုလုိကုိ လြင့္စင္သြားတယ္ေလ။  

အဖြားေျပာျပတာေတြထဲက တစ္ခုေပါ့ေနာ္၊ သိပ္ကို မွတ္သားဘို႕ ေကာင္းတာေလးပါ၊ အဲဒါေလးက “ အဖြားတို႕ ေမာင္ႏွမႏွစ္ေယာက္ ေသတာအတူတူပဲ ငါ့ေျမးရဲ႕၊ အေလာင္းကိုလည္း အတူတူပဲထားတယ္၊ ဒါေပမဲ့ အဖြားရဲ႕ ညီမေလးကို မေတြ႕ရေတာ့ဘူး၊ သူဘယ္ေရာက္သြားမွန္း မသိဘူး၊ ေသတာတူ အေလာင္းထားတာတူေပမဲ့ ေသၿပီးတဲ့ေနာက္ပိုင္းမွာ သူ႕ကို မေတြ႕ေတာ့ဘူး ” တဲ့ေလ၊ အင္း စားေရးသူ စဥ္းစားမိတယ္၊ ဒါဟာ ” အသက္ ငယ္ရြယ္သူေတြမုိ႕ အကုသိုလ္အလုပ္ေတြ ၾကီးၾကီးမားမား မလြန္က်ဴးမိသည့္တုိင္ အရင္အရင္ဘ၀ေတြက ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ ကုသိုလ္ကံ အကုသိုလ္ကံနဲ႔ ယခုဘ၀ ေသခါနီးမွာ ျဖစ္သြားတဲ့ အာသႏၷကံတို႕ေၾကာင့္ တကြဲ တစ္ျပားစီ ျဖစ္သြားၾကတာ ျဖစ္မယ္ “ လို႕၊ ရြာျပင္ေရာက္တဲ့ အဖြားက အုပ္စု ႏွစ္စု ရွိတဲ့အနက္မွ  မႈိင္ငိုင္ေနတဲ့ အုပ္စုထဲကို ေရာက္သြားခဲ့တယ္၊  ( “ ေဆာ့ကစားေနတဲ့ အုပ္စုက လူ၀င္စားျဖစ္မယ့္အုပ္စုလို႕ေတာ့ အဖြား ထင္တာပဲ၊ ဒါေပမဲ့ အဖြားရဲ႕ စိတ္ကိုက္ မႈိင္ငိုင္ေနတဲ့ အုပ္စုထဲ သြားခဲ့မိတာ “ လို႕ ေျပာျပပါတယ္)။

အဖြားဟာ ၿပိတၱာျဖစ္ေနတာပါ၊ ၿပိတၱာဘ၀က ဘယ္လိုေသသြားတယ္ဆိုတာကို မမွတ္မိေပမဲ့ ေမ်ာက္ဘ၀ ေရာက္သြားတာကုိေတာ့ မွတ္မိေနခဲ့ပါတယ္၊ ေမ်ာက္နာမည္ကို စာေရးသူ မမွတ္မိေတာ့ပါ၊ အဖြားကေတာ့ ေျပာျပပါတယ္၊ ေမ်ာက္နီစပ္ဆိုလားပဲ၊ အဲဒီေမ်ာက္မ်ိဳးေတြက  လူေတြ စုိက္ပ်ိဳးထားတဲ့ သီးႏွံကိုမစားဘူး၊ မဖ်က္ဆီးဘူးတဲ့၊ အဖြားက ေမ်ာက္ဘ၀မွာ ကၽြန္းပင္က ကၽြန္းေခါက္ေတြကို ခြါစားရတယ္၊ တစ္ေန႕ ကၽြန္းေခါက္ေတြကုိ ခြါစားေနစဥ္ ရြာသူၾကီး၏သား ဦးေမာင္ဆင္က ေျမာက္ဘက္ရြာမွ လူတစ္ေယာက္နဲ႕ ေတာလည္ေရာက္လာတယ္ခဲ့တယ္၊ လူေတြက အဖြားတို႕ေမ်ာက္မ်ိဳးကို လူေတြသီးႏွံမစားတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ အႏၱရာယ္ မျပဳၾကဘူးေလ၊ ခုလာတဲ့လူႏွစ္ေယာက္လည္း သူ႕ကို အႏၱရာယ္မျပဳေလာက္ဘူးလို႔ထင္ၿပီး အဖြားလည္း ေအးေဆးပဲ ကၽြန္းေခါက္ေတြကုိ ခြါစားေနလိုက္တယ္၊ သို႔ေသာ္လည္း အဖြားထင္တဲ့အတုိင္း ျဖစ္မလာခဲ့ပါ၊ လူေတြရဲ႕စိတ္က တူညီတာမွ မဟုတ္တာပဲေလ၊  ခုလာတဲ့ သူၾကီး၏သား ဦးေမာင္ဆင္က ေသနတ္ပါေပမဲ့ ေသနပ္နဲ႕မပစ္ဘူး၊ ေလးနဲ႕ပစ္သတ္လိုက္တယ္၊ ပထမတစ္ခ်က္ ေပါင္ကို ထိမွန္တယ္၊ လက္တစ္ဘက္က ကၽြန္းကိုင္းကို ကိုင္ၿပီး က်န္လက္တစ္ဘက္က ျမွားကို ႏႈတ္တယ္၊ ျမွားကိုႏႈတ္ေနခ်ိန္မွာပဲ ေနာက္ထပ္ တစ္ခ်က္ထပ္ပစ္ျပန္တယ္၊ အဲဒီျမွားက ရင္ဘတ္ကို ထိမွန္သြားတယ္၊ အဖြားေစာျဖစ္မဲ့ ေမ်ာက္ေလးလည္း ေသပါေရာ့၊ (အဖြားေစာေျပာျပခ်က္အရေတာ့ ေမ်ာက္ေတြက ေသနတ္နဲ႕ပစ္တာကို မေၾကာက္ဘူးတဲ့၊ က်ည္ဆံက တန္းတန္းၾကီး လာတာတဲ့၊ ေရွာင္လို႕ တိမ္းလို႕ လြယ္သတဲ့၊ ျမွားကေတာ့ လႈပ္ရမ္းၿပီးလာသတ၊ဲ့ ေရွာင္လို႕ တိမ္းလို႕ ခက္သတဲ့၊ ဟုတ္/မဟုတ္ေတာ့ ေမ်ာက္ျဖစ္ဘူးရင္ (သို႔) ျဖစ္ဘူးတာကို မွတ္မိရင္ သိႏုိင္ၾကမွာပါ)။

အဖြားေစာမွာ ေမ်ာက္ဘ၀မွ ေသဆံုးၿပီး ၿပိတၱာျဖစ္ေနျပန္ပါၿပီ၊ ၿပိတၱာျဖစ္ၿပီး ဘယ္သြားလို႔ ဘယ္လာရမွန္းမသိ၊ ဘယ္မွာေနရမွန္းလည္း မသိ၊ (ေသၿပီးလွ်င္ ယမမင္း (သုိ႔) ငရဲမင္း ၾကီးဆီကို အစစ္ေဆးခံရသည္ဟု ၾကားဖူးသည္၊ အဖြားေစာ ေျပာျပတဲ့အထဲမွာ ယမမင္း (သုိ႔) ငရဲမင္းအေၾကာင္း တစ္ခြန္းတစ္စမွ် မပါခဲ့ပါ)၊ မိန္းမၾကီးတစ္ေယာက္  အဖြားေစာေနေသာ ေတာသုိ႔ေရာက္လာသည္၊ ဘယ္သြားလို႕ ဘယ္လာရမွန္းမသိတဲ့ အဖြားေစာက ထုိုမိန္းမၾကီးေနာက္ကုိ လိုက္လာခဲ့တယ္၊ ယခု ထုိမိန္းမၾကီးကေတာ့ အဖြားေစာရဲ႕မိခင္ပါပဲ၊ စာေရးသူနဲ႔ ေဆြမ်ိဳးစပ္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ ထိုမိန္းမၾကီးသည္ (မိဘကို ဘလို႕ေခၚေတာ့) ေဘအဆင့္ ေလာက္ျဖစ္မယ္ေပါ့။

ထားပါေတာ့ေလ၊ အဖြားေစာ ေမြးဖြားၿပီး ၅/၆ ႏွစ္အရြယ္ ေရာက္ေနပါၿပီ၊ ေဘးအိမ္တစ္အိမ္မွ ကေလးေလး တစ္ေယာက္က အနာေပါက္ေနပါတယ္၊ တစ္ေန႕မွာေပါ့၊  ထုိေန႕က မိုးကဖြဲဖြဲေလး ရြာေနပါတယ္၊ ေဘးအိမ္က ကေလးကလည္း အနာမန္းကုိက္ေတာ့ နာနာက်င္က်င္ ဆူဆူညံညံကို ငိုပါတယ္၊  အဲဒီအိမ္က လူေတြကလည္း ေဆးတုိက္ဘို႕ လုပ္ၾကတယ္၊ ေဆးနာမည္ေျပာသံကုိ အဖြားေစာေလးက ၾကားသြားတယ္ေလ၊ အဲဒီမွာပဲ “ ဒီေဆးကို ငါၾကားဖူးပါတယ္ “ ဆိုၿပီး ဟိုေတြးဒီေတြးနဲ႕ ေတြးရင္းေတြးရင္း အဖြာေစာေလးက သူ႕ရဲ႕ ေလးဘ၀ဇာတ္လမ္း အစံုကို ျပန္မွတ္မိေတာ့တာပါပဲ၊  ေဘးအိမ္က ကေလးကိုလည္း  အဲဒီေဆး မတုိက္ဘုိ႕ တားခဲ့ပါတယ္၊  သူူျဖစ္ခဲ့တဲ့ ေရာဂါနဲ႔  ခုကေလးေလးျဖစ္ေနတဲ့ ေရာဂါတူေနတဲ့အေၾကာင္း ေဆးနာမည္တူေနတဲ့ အေၾကာင္းေတြကို ေျပာျပ ခဲ့ပါတယ္၊ လူေတြအားလံုး အံ့ၾသၾကရတယ္၊ ဦးေမာင္ဆင္ ဆုိသူလည္း သူ႔အေၾကာင္း ပါတယ္ၾကားေတာ့ လာၿပီး နားေထာင္တာေပါ့၊ အဲဒီအခ်ိန္ကစၿပီး သူၾကီး၏သား ဦးေမာင္ဆင္လည္း ေသနတ္မကိုင္ျဖစ္ေတာ့ပါဘူး၊ ေန႔တုိင္း သူစားမဲ႕ဟင္းေတြထဲက တစ္ခြက္ကို တစ္ေန႕ႏွစ္ၾကိမ္ ပို႕ေပးပါတယ္၊ ၿပီးေတာ့ သူ၀တ္ဘို႔ အ၀တ္စား အသစ္၀ယ္တုိင္း၀ယ္တုိင္း တစ္ထည္ တစ္ထည္ ပုိ႔ေပးခဲ့တယ္၊ အရင္ဘ၀က သတ္မိခဲ့တဲ့အတြက္ သူ႕ကို ခြင့္လႊတ္ေပးဘို႕ရန္လည္း ေတြ႕တုိင္းေျပာဆိုပါတယ္။

 အဖြားေစာေျပာခဲ့ေသာ “ ငါ့ေျမးရယ္၊ အဖြားကေတာ့ ေမ်ာက္ဘ၀က လာလို႕ထင္ရဲ႕၊ ဥာဏ္ သိပ္ထုိင္းတာ” ဟူေသာ စကားကို ဘယ္လို ျမင္ၾကပါသလဲ၊ အဖြားေစာဟာ ခုဘ၀မွာ စာေပနဲ႕ပတ္သက္ရင္ အလႊတ္ရေအာင္ မက်က္ႏုိင္ေပမဲ့ မမွတ္ႏုိင္ေပမဲ့ ေလးဘ၀ကိုျပန္မွတ္မိႏုိင္တဲ့ သတိ (သို႕) ဇာတိႆရဥာဏ္က အရမ္းကို ထက္ျမတ္လြန္းေနပါတယ္၊ ေနာက္တစ္ခ်က္က အပါယ္ဘံုသားေတြမွာ ဥာဏသမၸယုတ္စိတ္ မရွိလို႕ ခုဘ၀မွာ လူျဖစ္ခုိက္ ဥာဏ္ထုိင္းတယ္ ဆိုတာကလည္း ျဖစ္ႏုိင္ေနျပန္တယ္၊ (အပါယ္ဘံုသားဘ၀မွာ ဥာဏသမၸယုတ္ မျဖစ္ေသာ္လည္း ယခု လူျဖစ္ေနခ်ိန္မွာ ဥာဏသမၸယုတ္ ျဖစ္ႏုိင္တာကိုလည္း ထည့္သြင္းစဥ္းစားရမည္)၊ ဖားနတ္သားေလးက ဖားဆိုတဲ့ အပါယ္ဘံုသားဘ၀ကတုိင္ နတ္သားျဖစ္ၿပီး ေသာတာပန္တည္သြား ႏုိင္ေလာက္တဲ့အထိ ထက္ျမတ္တဲ့ဥာဏ္ရွိခဲ့တာလည္း ေတြ႔ရတယ္၊ ေနာက္ၿပီး ပါလိေလယ်ကနတ္သားလည္း ဆင္ဟူေသာ အပါယ္ဘံုသား ဘ၀ကတုိင္ နတ္သားျဖစ္ၿပီး ေသာတာပန္တည္ႏုိင္တဲ့ဥာဏ္ ရွိသြားခဲ့တယ္၊ ၀ဋ္နာ ကံနာ သေဘာျဖစ္ၿပီး စာက်က္လို႕မရတဲ့ စူဠပန္မွာေတာင္ ရဟႏၱာျဖစ္ႏုိင္ ေလာက္တဲ့ဥာဏ္ ရွိေနခဲ့တာကိုလည္း ေတြ႕ရျပန္တယ္။

 ဥာဏ္မရွိတဲ့ဘ၀ကလာလို႕ ဥာဏ္ထုိင္းတယ္ဆိုရင္ေတာ့ စာေရးသူတို႕ ညီေတာ္ေနာင္ေတာ္အေပါင္း တို႕ဟာ အပါယ္ဒုဂၢတိဘ၀က လာၾကတာ မျဖစ္ႏုိင္ေလာက္ဘူးလို႕ ထင္မိတယ္၊ အင္း စာေရးသူတို႕ လည္း သုဂတိမွ လာၾကသည္ျဖစ္ေစ ဒုဂၢတိမွ လာၾကသည္ျဖစ္ေစ ခုဘ၀မွာေတာ့ သုဂတိျဖစ္ေနတာ ေသခ်ာေနၿပီ၊ သုဂတိမွာ ဥာဏသမၸယုတ္စိတ္နဲ႔ ယွဥ္ေနျခင္းေၾကာင့္ ဥာဏ္ရွိသူမ်ားပီပီ -------
(၁) မိမိဘ၀ ေအးခ်မ္းေအာင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေအာင္ ကိုယ္က်င့္သီလေကာင္းမြန္ျပည့္စံုၿပီး တရားဓမၼနဲ႕ ေမြ႕ေလ်ာ္ ေနၾကမလား၊  
(တရားဓမၼနဲ႕ေမြ႕ေလ်ာ္ေနရင္ အလွဴခံေတြဘက္မွာ ျပည့္စံုရမယ့္ ဓမၼဂုဏ္ေတြရွိေသာေၾကာင့္ လွဴဒါန္းေပးကမ္းသူတုိ႕အတြက္ ေက်းဇူးမ်ားေစၿပီး အမ်ားအက်ိဳးကို သယ္ပုိးေဆာင္ရြက္ရာ ေရာက္ပါတယ္၊ မိမိအတြက္ ကိုယ္က်င့္သီလလံုျခံဳျခင္း/ တရားေတာ္၏ အႏွစ္သာရမ်ားကို ခံစားရျခင္းေၾကာင့္ မိမိအတြက္ အက်ိဳးရွိျခင္း၊ ထိုေၾကာင့္ ထုိသို႔ေနျခင္းသည္ မိမိအတြက္ေရာ အမ်ားအတြက္ေရာ ေဆာင္ရြက္ေနၾကတဲ့ အက်ိဳးရွိတဲ့ ဥဘယတၳပုဂၢိဳလ္္ပါ)၊
(၂) အထံုပါရမီနည္းလို႕ မိမိဘ၀ေလးကို တရားဓမၼနဲ႕ထံုမႊမ္းၿပီးမထားႏုိင္ေသးဘူး တရားတည္း ဟူေသာ ဆီၾကည္နဲ႕ မစိမ္ထားႏုိင္ေသးဘူးဆိုရင္ေတာ့ အမ်ားအက်ိဳးျပဳ အလုပ္ကို လုပ္ရပါ့မယ္၊ ထို႔ေၾကာင့္ အမ်ားအက်ိဳးျပဳ  လုပ္ငန္းေတြ လုပ္ေဆာင္မလား၊
(မိမိအတြက္ မလုပ္ေဆာင္ႏုိင္ရင္ေတာင္ သူမ်ားအက်ိဳးေဆာင္ ျဖစ္သင့္ပါတယ္၊ အမ်ားအတြက္ အက်ိဳးရွိတဲ့ အက်ိဳးရွိေအာင္လုပ္ေဆာင္ႏုိင္တဲ့ ဧကတၳပုဂၢိဳလ္ေပါ့)။

ဒီႏွစ္ခ်က္ထဲက တစ္ခုခုနဲ႕မွ မကိုက္ညီဘူးဆိုရင္ေတာ့ ကိုယ့္လုပ္စာ ကိုယ္စားတာဟာ အသင့္ေတာ္ဆံုးပါပဲ၊ ကဲ ညီေတာ္ေနာင္ေတာ္တို႕ အားလံုး ဘယ္အခ်က္နဲ႕ညီေအာင္လုပ္ၾကပါ့မလဲ၊ စာေရးသူကိုယ္တုိင္ကေတာ့ ခုအခ်ိန္ထိ နံပါတ္ႏွစ္ကို ရည္ရြယ္ထားဆဲျဖစ္ပါတယ္၊ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ပါ ညီေတာ္ေနာင္ေတာ္တို႕ကို သိေစခ်င္တာေလး တစ္ခုကေတာ့ ” တို႕တေတြဟာ သုဂတိမွာျဖစ္ ေနတယ္ဆိုတာ “ ပါပဲ၊ (၀ဋ္နာကံနာေၾကာင့္ စာက်က္ဥာဏ္ ထံုထုိင္းေနလွ်င္လည္း ရဟႏၱာျဖစ္ႏုိင္ တဲ့ဥာဏ္  ပါမလာဘူးလို႕ ဘယ္သူမွ မေျပာႏုိင္ပါဘူး)၊ သုဂတိမွ သုဂတိကိုေရာက္ေနသူေတြျဖစ္ျဖစ္ ဒုဂၢတိမွ သုဂတိကို ေရာက္ေနသူေတြျဖစ္ျဖစ္ တို႔ေတြအားလံုးမွာ  တူညီတာ တစ္ခုရွိေနပါတယ္၊ အဲဒါကေတာ့ “ ခု တို႔တေတြဟာ သုဂတိမွာ ေရာက္ေနၾက တယ္ “ ဆိုတာပါပဲ၊ “ သုဂတိဘ၀ ေရာက္ေနသူေတြမွာ ဥာဏသမၸယုတ္စိတ္ရွိတယ္ ပိုင္ဆုိင္ထားၾကတယ္ “ ဆိုတာေလးကို သတိ ရၾကၿပီး သိရွိၾကၿပီး -------------



                            


No comments:

Post a Comment