Monday, September 19, 2011

လြတ္လပ္ ေအးခ်မ္းဘုိ႔

ရဟန္းဘ၀သည္ ေပးလွဴေသာ ဒါယကာ ဒါယိကာမမ်ားနဲ႔ လံုး၀ ကင္းကြာလို႔မရပါ၊ ေတာထဲမွာ တရားအားထုတ္ ေနၾကေသာ သူေတာ္စင္ သူေတာ္ေကာင္းမ်ားပင္လွ်င္ ဆက္စပ္ပတ္သက္ေနၾကရ သည္၊ ၿမိဳ႔မွာေနေသာ ရြာမွာေနေသာ ရဟန္းမ်ားအဘို႔ ေျပာဘို႔ပင္ မလုိပါ၊ လံုး၀ကင္းကြာ ေနေသာသူသည္ ဘုန္းကံမြဲၿပီး စိတ္ဆင္းရဲကာ ကိုယ့္အက်ိဳးေရာ လူမ်ားအက်ိဳးပါ မလုပ္ေဆာင္ႏုိင္သူမ်ား ျဖစ္ၾကရသည္လည္း ရွိသည္၊ 23 September 2008 တုန္းကလည္း စာေရးသူ ေနေသာေက်ာင္းမွ ကိုယ္ေတာ္ေလးမ်ားမွာ ဆြမ္းခံပင္ ေကာင္းေကာင္းမထြက္ရဲ၊ မသြားရဲခဲ့၊ ဆြမ္းခံသြားလွ်င္ " ကိုရင္တို႔ေက်ာင္းက မထြက္ၾကဘူးလား၊ ေမတၱာမပို႔ၾကဘူးလား " ဟု ေန႔တုိင္းလိုလို ေမးခံၾကရသည္၊ ထို႔ေၾကာင့္ သံဃာမ်ား ေမတၱာပို႔ ထြက္ခ်င္ခဲ့ၾကသည္၊ ထိုသို႔ ျဖစ္ပ်က္မႈ႔သည္ ဒါယကာ ဒါယိကာမမ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္ရသည္၊ ဒါယကာ ဒါယိကာမတို႔ မေျပလည္မႈ႔သည္ ရဟန္းသံဃာမ်ား မေျပလည္မႈ႔နဲ႔ အတူတူပင္ျဖစ္သည္၊ အေၾကာင္းမွာ " ရဟန္းသံဃာမ်ားသည္ ဒါယကာ ဒါယိကာမမ်ားကို မွီေနရေသာေၾကာင့္ "  ျဖစ္သည္။


ရဟန္းဘ၀မွာ ေနၾကေသာသူမ်ားသည္ လြတ္လပ္လိုသည္ ၿငိမ္းခ်မ္းလိုသည္၊ ထို႔ေၾကာင့္ ကိုယ္အဂၤါမခ်ိဳ႕ ယြင္းပါပဲလွ်က္ ငယ္ရြယ္သူမ်ား ျဖစ္ပါလွ်က္ သန္မာသူမ်ားျဖစ္ပါလွ်က္ စည္းစိမ္ရွိသူမ်ား ျဖစ္ပါလွ်က္ ရဟန္းဘ၀မွာ ခို၀င္ေနၾကျခင္းျဖစ္သည္၊ ထုိသို႔ ခုိ၀င္ေနၾကကာမွ ပူပန္ေနၾကရသူမ်ား မလြတ္မလပ္နဲ႔ ၾကပ္ၾကပ္တည္းတည္း ေနေနၾကရသူမ်ား မ်ားစြာရွိသည္၊ ရဟန္းဘ၀ကို ေရာက္လာၿပီးမွ အေတြးမၿငိမ္ စိတ္မၿငိမ္ျဖစ္ကာ ကာမဘံုသားပီပီ ကာမဂုဏ္အာရံုမ်ားထဲမွာ ေပ်ာ္ေမြ႔ခ်င္လာၾကသည္၊ ေရာက္ေန ေသာဘ၀ အေျခအေန စည္းကမ္းမ်ားနဲ႔ အဆင္မေျပ၊ ထိုအခါ ကိုယ္လုပ္ခ်င္တာကို မလုပ္ၾကရေသာ ကိုယ့္ရင္ထဲကဆႏၵကို ျဖည့္ဆည္းခြင့္မရေသာေၾကာင့္ စိတ္ဆင္းရဲၾကရသည္၊ စိတ္ပူပန္ၾကရသည္၊ ဒါကေတာ့ ကိုယ္ပုိင္စိတ္ခံစားခ်က္ အေတြးအေခၚ အယူအဆမ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္ရျခင္းပါ။


ကိုယ္တုိင္အေတြးအေခၚ စိတ္ခံစားခ်က္ေၾကာင့္မဟုတ္ပဲ ကုိယ့္ကို ကူညီပံ့ပုိးေပးေနေသာ ဒါယကာ ဒါယိကာမမ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္ရေသာ ျဖစ္ရပ္ကို ဒီေဆာင္းပါးမွာ ေရးျပလိုျခင္းျဖစ္သည္၊ ျဖစ္ရပ္မွန္မ်ား ျဖစ္ေသာ္လည္း နာမည္မ်ားကို အမွန္အတုိင္း ေရးသားထားမည္ မဟုတ္ပါ၊ ထိုသို႔မေရးျခင္းသည္လည္း လုိက္နာရမည့္ အခ်က္တစ္ခ်က္ပင္ မဟုတ္ပါလား၊ နားလည္ေပးႏုိင္ၾကပါေစ ခြင့္လႊတ္ႏုိင္ၾကပါေစ။


တစ္ခါက ဦးဇင္းတစ္ပါးသည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႔မွ နာမည္ၾကီးေက်ာင္းတုိက္ တစ္တုိက္တြင္ အၾကီးတန္း ေအာင္ျမင္ ေလသည္၊ ထိုေက်ာင္းတုိက္မွာပဲ စာခ်တန္း သီ/ဏီ ႏွစ္က်မ္းကို စြဲသည္၊ ထိုေက်ာင္းတုိက္တြင္ ပါရာဇိကဏ္က်မ္းကို  က်က်နန သင္ျပေပးႏုိင္ေသာ ဆရာသမားမရွိ၊ ထို႔ေၾကာင့္ ၀ါကၽြတ္လွ်င္ တိုက္အုပ္ဆရာေတာ္ကို " ဖခင္ေနမေကာင္းသျဖင့္ သြားလိုေၾကာင္း " ေလွ်ာက္ထားၿပီး ေက်ာင္းတုိက္မွ ထြက္လာခဲ့သည္၊ တုိက္အုပ္ဆရာေတာ္ကလည္း မိဘကိစၥျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ မတားျမစ္ပါ၊ ခြင့္ျပဳသည္၊ (စာသင္သားေလာကမွ မိဘကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး ရြာျပန္ရေသာ ကိစၥသည္ အလြယ္ကူဆံုးျဖစ္သည္၊ ယခုေလွ်ာက္ထားေသာ ဦးဇင္းမွာ မိဘႏွစ္ပါးလံုး မရွိေတာ့ပါ၊ သို႔ေသာ္လည္း ေသဆံုးၿပီးေသာ ဖခင္ကုိ အသံုးျပဳရေတာ့သည္၊ မိဘမ်ားသည္ ေသဆံုးသြားၿပီးသည့္တုိင္ သားသမီးမ်ားအတြက္ အသံုး၀င္ေနဆဲ အဓိပၸါယ္ရွိေနဆဲပင္၊ တမလြန္မွ ဖခင္ကလည္း ျမင္သိႏုိင္မည္ဆိုလွ်င္ သူ႔သားဦးဇင္း လုပ္ရပ္ကို ၾကည့္ၿပီး ျပံဳးေပ်ာ္ေနမည္ထင္သည္)။


ထိုဦးဇင္းသည္ မႏၱေလး မစုိးရိမ္တုိက္ေဟာင္းမွ ဆရာေတာ္ဦးေကာ၀ိဒါဘိ၀ံသ ထံမွာ ပါရာဇိကဏ္က်မ္းစာကို ဆရာနည္းရေအာင္ သင္ယူေနသည္၊ တုိက္အုပ္ဆရာေတာ္ကို လိမ္ေလွ်ာက္ထားသည္ မွန္ေသာ္လည္း မည္သူမွ်အက်ိဳးမယုတ္ႏုိင္ေသာ လိမ္လည္မႈ႔ေၾကာင့္ ေက်နပ္မိသည္၊ (တစ္ခါက အသန္႔အရမ္းၾကိဳက္ေသာ ဦး၀ိမလ ဟူေသာ ဦးဇင္းတစ္ပါးရွိသည္၊ သူ႔မ်ိဳးရိုးဗီဇ ဘယ္လိုရွိသည္ မသိရေသာ္လည္း သူသည္ သီးသန္႔ေနတတ္သည္၊ သူေသာက္သည့္ခြက္ကို အျခားသူမ်ား အသံုးျပဳခြင့္မေပးပါ၊ အျခားသူမ်ားသံုးေသာ ခြက္ကိုလည္း သူက အသံုးျပဳျခင္းမျပဳ၊ တစ္ေန႔ သူ႔သူငယ္ခ်င္း ေသာမသာရသည္ သူမရွိခ်ိန္ (ေန႔ခင္း ၁း၀၀ နာရီေလာက္မွာ ) ေရာက္လာသည္၊ ဦး၀ိမလအခန္းထဲမွာ ထုိင္ေနသည္၊ ေဘးမွ ဦးဇင္းမ်ားကလည္း အခန္းထဲ၀င္ၿပီး စကားေျပာျခင္းမျပဳ၊ ဦးေသာမသာရသည္ မၾကာမၾကာလာလည္ေနၾကျဖစ္သည္၊ ခဏၾကာေတာ့ ဦးေသာမသာရသည္ ဦး၀ိမလ ခြက္ျဖင့္ ေကာဖီေဖ်ာ္ၿပီး ေသာက္ေနသည္ကို ေတြ႔လိုက္ရသည္၊ ဦး၀ိမလသည္ ေတာ္ေတာ္နဲ႔ ျပန္မလာသျဖင့္ ဦးေသာမသာရက ျပန္သြားသည္၊ ေကာဖီေဖ်ာ္ေသာက္ေသာ ခြက္ကိုလည္း ေဆးေၾကာထားခဲ့သည္။


ညေနပိုင္းေရာက္ေတာ့ ဦး၀ိမလျပန္လာသည္၊ ဦး၀ိမလသည္ အခန္းထဲ၀င္ၿပီး ခဏအၾကာမွာပဲ မ်က္လံုးနီနီ မ်က္ေမွာင္ကုတ္ကုတ္နဲ႔ ထြက္လာသည္၊ သူ႔ပံုစံကုိ ၾကည့္လုိက္ရံုျဖင့္ ေဘးအခန္းက ကုိယ္ေတာ္ေလးမ်ားက " ေတာ္ေတာ္စိတ္တို ေနမွန္း " သိလုိက္ၾကသည္၊ ဦး၀ိမလက " တပည့္ေတာ္ဆီ ဘယ္သူလာေသးလဲ ဦးဇင္း"  ဟု အရင္ေတြ႔ေသာ ဦးဇင္းကို ေမးသည္၊ ထိုဦးဇင္းေလးသည္ ဦးေသာမသာရကုိ သိေသာ္လည္း ေျပာလုိက္လွ်င္ သူတို႔ သူငယ္ခ်င္းနွစ္ေယာက္အၾကားမွာ ၾကီးမာေသာ ျပႆနာျဖစ္လာႏုိင္သည္၊ စိတ္၀မ္းကြဲမႈ႔ စကားျငင္းခံု ေျပာဆိုမႈ႔မ်ားျဖစ္လာႏုိင္သည္၊ ထို႔ေၾကာင့္ " မသိဘူး  ဦးဇင္း ၊ တပည့္ေတာ္လည္း အခ်ိန္ျပည့္ မရွိေတာ့ေလ " ဟု ေျဖလုိက္သည္၊ ထုိသုိ႔ ေျဖေပးလုိက္ျခင္းကို စာေရးသူကေတာ့ လိမ္လည္မႈ႔ဟု မယူဆမိပါ၊ လိမ္လည္မႈ႔ဟု ယူဆမည္ဆိုလွ်င္လည္း မျဖစ္ေသးေသာ ျပႆနာကို မျဖစ္ေစျခင္းေၾကာင့္ ေကာင္းမြန္ေသာ ျဖစ္သင့္ေသာ လိမ္လည္မႈ႔ဟု ယူဆမိသည္၊ မုသာ၀ါဒအရ လိမ္လည္မႈ႔ဟူသည္ " သူမ်ား အက်ိဳးမဲ့ျဖစ္ေအာင္ ရွိၿပီးသားစည္းစိမ္ ရာထူး ဂုဏ္မ်ား  ပ်က္ဆီးေအာင္ ျဖစ္လာမည့္ အက်ိဳးတရားမ်ား မျဖစ္ေအာင္  လိမ္ညာမႈ႔သည္သာ လိမ္ညာမႈ႔မည္ ၿပီး ကံထုိက္သည္ဟု " မွတ္သားဖူးသည္၊ တစ္ခ်ိဳ႔လိမ္ညာမႈ႔မ်ားသည္ လိမ္ညာလုိက္သည့္ အတြက္ လိမ္ညာမႈ႕ဟု ေျပာဆို ေခၚနိုင္ေသာ္လည္း ကံမထုိက္ပါ၊ စာဖတ္သူမ်ားက ဘယ္လို ယူဆၾကမည္လည္း ဆိုတာကိုေတာ့ စာေရးသူ မသိ၊ အထက္ပါ ဦးေသာမသာရေနရာမွာ စာဖတ္သူသာ ျဖစ္ေနခဲ့လွ်င္ မည္သို႔ အေျဖေပးမည္နည္း --- )။


ထုိဦးဇင္းသည္ ပါရာဇိကဏ္က်မ္းကို လုိက္ေနရသည္ကုိ သိပ္သေဘာက်မိသည္၊ (၁၅) ရက္ေျမာက္ေသာ ေန႔တြင္ ဆက္လက္ လုိက္လို သင္ယူလိုေသးသျဖင့္ တုိက္အုပ္ဆရာေတာ္ထံကုိ " ဖခင္ ဆံုးသြားသျဖင့္ ျပန္မလာႏုိင္ေသးေၾကာင္း " ဖုန္းဆက္ ေလွ်ာက္ထားေလသည္၊ တုိက္အုပ္ဆရာေတာ္ကလည္း " ေအး ေအး၊ မင္း စိတ္ေအး လက္ေအးျဖစ္မွ ျပန္လာခဲ့ကြာ၊ မင္းအတြက္ တကယ္စိတ္မေကာင္းပါဘူး၊ စိတ္ဓာတ္ေတာ့ မက်နဲ႔၊ စိတ္ဓာတ္က်ရင္ အရာအားလံုး က်ရႈံဳးတာနဲ႔ အတူတူပဲ၊ မင္း ဖခင္ ေသဆံုး က်ရံႈဳး ေပမဲ့ မင္းစိတ္ဓာတ္ေတြ မက်ရံႈဳးရင္ တစ္ခုပဲ က်ရံႈဳးတာ " ဟု ေျပာဆို ျပန္ေျဖေပးသည္၊ ဦးဇင္းေလးက လိမ္ညာရတာကုိ စိတ္မေကာင္းေပမဲ့ ဆရာေတာ္၏ ဆံုးမစကားကိုၾကားရေတာ့ ျပံဳးလိုက္မိသည္၊ စာသင္သားေလာကမွ လက္သံုးစကား တစ္လံုးရွိသည္၊ ထိုအရာမွာ " ဆရာဆိုတာ တပည့္ေတြ လိမ္ညာ ဘို႔ " တဲ့၊ ( ဆရာသမားျဖစ္လာၿပီဆိုလွ်င္ တပည့္မ်ား၏ လိမ္ညာမႈ႔ကုိ မသိလုိက္သျဖင့္လိမ္ညာခံရျခင္း၊ သိသိၾကီးနဲ႔ လိမ္ညာခံရျခင္းျဖင့္ လိမ္ညာခံၾကရသည္)။


ထိုဦးဇင္းလည္း ပါရာဇိကဏ္က်မ္းစားကို ဆက္လက္ သင္ယူေနသည္၊ ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ သူအဲလို သြားေနတဲ့ ကာလမွာပဲ ၇၅ က်ပ္တန္ေတြကို သိမ္းတဲ့အခ်ိန္နဲ႔ တုိးေနသည္၊ တစ္ေန႔ သူတို႔ စာသင္ခ်ိန္ၿပီးသျဖင့္ သူေနေသာ စကုတုိက္သို႔ ျပန္ဘို႔ ေျခဦးလွည့္သည္၊ သို႔ေသာ္လည္း ေအာ္သံတစ္ခုက သူ႔ေျခလွမ္းမ်ားကို ရပ္တန္႔ေစခဲ့သည္၊ ထိုအသံမ်ား၏ ဆြဲေဆာင္မႈ႔ေၾကာင့္ သူလည္း တစ္ေက်ာင္းတည္းေန သူငယ္ခ်င္းမ်ားနဲ႔ တုိင္ပင္ၿပီး ထိုအသံၾကားရာသို႔ သြားခဲ့ၾကသည္၊ ထိုအသံသည္ ျမေတာင္ေက်ာင္းတုိက္ အေရွ႔ေျမာက္ေတာင့္မွ ထြက္ေပၚလာျခင္းျဖစ္သည္၊ ၇၅ က်ပ္တန္ သိမ္းျခင္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဆႏၵျပသူမ်ား၏ ေအာ္သံျဖစ္သည္၊ ထုိလူစုသည္ မည္မွ် ခံစားေနၾကရသည္ မသိ၊ လမ္းေဘးရွိ ဓာတ္တုိင္မ်ားကို တုတ္နဲ႔ရုိက္ ခဲနဲ႔ထုၿပီး ေအာ္ဟစ္ေနၾကသည္၊ ထုိဦးဇင္းတို႔ သူငယ္ခ်င္းတစ္ခုလည္း ရပ္ၾကည့္ေနသည္၊ ခဏၾကာေတာ့ ရဲေတြေရာက္လာၿပီး မ်က္ရည္ယိုဗံုး ခြဲၿပီး လူစုခြဲသည္၊ လူစုကြဲေတာ့ လူမ်ားကုိေရာ ဘုန္းၾကီးမ်ားကုိေရာ ဖမ္းဆီးေတာ့သည္၊ ( ဘုန္းၾကီးမ်ားသည္ ထိုဆႏၵျပ လူစုကို အားေပးသလို ျဖစ္ေနသည္ေလ၊ ထို႔ေၾကာင့္ အကုန္သိမ္းက်ံဳးဖမ္းတာထင္ရဲ႔)။


ထိုဦးဇင္းေလးတို႔ သူငယ္ခ်င္းတစ္စုလည္း ရဲေတြေရာက္လာသျဖင့္ ျမေတာင္ေက်ာင္း အေနာက္ေပါက္မွ ထြက္ၿပီး စကုတုိက္ကို ျပန္ဘို႔ ျပင္ၾကသည္၊ ျမေတာင္တုိက္ အေနာက္ေပါက္မွ ထြက္လုိက္သည္ဆုိလွ်င္ပဲ ရဲကားမ်ားက အဆင္သင့္ ေစာင့္ေနၾကသည္၊ လူေရာ ဦးဇင္းေရာ အကုန္ ရဲကားေပၚတက္ခုိင္းသည္၊ ေတာ္ေတာ္မ်ားသည္၊ ကားက ေသးေနသျဖင့္ မတက္ရေသးေသာ ဦးဇင္းမ်ားကို " ငါလိုးမွ ေခါင္းတံုးေတြ ၊ ေပးတာ အသာၿငိမ္ၿငိမ္စားေနတာ မဟုတ္ဘူး၊ ဆူခ်င္ဦးကြာ ဆူခ်င္ဦးကြာ " ဟု ဆဲဆိုၿပီး နပါတ္တုတ္နဲ႔ အဆက္မျပတ္ ရုိက္သည္၊ ကားေပၚသို႔ အေျပးတက္ၾကရသည္၊ ေနာက္က်ေနေသာ ဦးဇင္းေလးမ်ားမွာ အခ်က္ေပါင္း (၃၀) ေလာက္ထိ အရုိက္ခံသည္၊ ဘာမွ ျပန္ေျပာခြင့္မရွိ ၊ တက္ဆိုတက္၊ လွည့္ၾကည့္ခြင့္မရွိ၊ ၾကည့္လွ်င္ ရုိက္သည္၊ (ထိုအျဖစ္မပ်က္မ်ားကုိ ဦးဇင္းေလး၏ဖခင္သာ ျမင္ႏုိင္လွ်င္ -----------------)။

ထိုဦးဇင္းေလး စာသင္လာကာမွ အုိးဘို ေထာင္သို႔ေရာက္သြားရွာသည္၊ အိုးဘို ေထာင္ထဲမွာ ေန႔ခင္းဆိုလွ်င္ တစ္ပါး တစ္ခန္းေနၾကရသည္၊ သကၤန္းမ၀တ္ရ၊ ေထာင္၀တ္စံု အျဖဴေရာင္ကို ၀တ္ၾကရသည္၊ ညဘက္တြင္ စုေပါင္းၿပီး တစ္ခန္းတည္းမွာ အိပ္ရသည္၊ အခ်ိန္မေရြး တန္းစီ ခုိင္းသည္၊ စစ္ေဆးသည္၊ တာ၀န္ရွိသူက လာစစ္ေဆးလွ်င္ တန္းစီပံုစနစ္ စကားေျပာစနစ္ သူတို႔ေရွ႕မွာ ေနရပံုစနစ္မ်ားကို သင္ယူၾကရသည္၊ တစ္ခါသာ သင္ျပေပးသည္၊ သင္ျပတဲ့အတုိင္း မလုပ္တတ္လွ်င္ေတာ့ နာဘို႔သာျပင္ေပေတာ့၊ လံုး၀ စာနာစိတ္မရွိပါ၊ ငရဲျပည္ကို မျမင္ဖူးေသာ ဦးဇင္းေလးအဘို႔ေတာ့ ေထာင္သည္သာ ငရဲျပည္အစစ္ဟု ထင္ေနမိသည္၊ ညဘက္မွာ တစ္ဘက္ကို ေစာင္းလွ်က္ အိပ္ရသည္၊ ( သူ႔ဖင္ ကိုယ္ေတ့ အိပ္နည္းတဲ့)၊ တစ္နာရီထိုးလွ်င္ တစ္ခါ တာ၀န္ရွိသူက ေအာ္ရသည္၊ ေအာ္ပံုမွာ "  အခန္း (--- ) ၊ ဖင္လိုး ဖင္ခံ မရွိ၊ ျပႆနာ ရွင္းပါသည္  " ဟု ျဖစ္သည္၊ ယခု စကားမ်ားသည္ ရုိင္းေသာ္လည္း အမွန္ေတြခ်ည္းပါေနာ္၊ ထမင္းေကၽြးပါသည္၊ ဆန္နီၾကမ္းမ်ားျဖစ္သည္၊ ဟင္းက ကုလားပဲဟင္း သဲေတြ ေက်ာက္ခဲေတြနဲ႔ ၊ တစ္ခါတစ္ေလ မွန္စ မွန္ကြဲေလးမ်ားပင္ ပါလာတတ္သည္၊ ငပိပါေသးသည္၊ ငပိလို႔သာ ေျပာရသည္၊ ငပိနဲ႔မတူ၊ ဟိ ဟိ၊ သူနဲ႔တူတာကို မေျပာျပေတာ့ပါဘူးဗ်ာ၊ တစ္ခါတစ္ေလ ငပိမွာ ပိုးေလာက္ေကာင္ေလးမ်ား ပါလာသည္ကိုပင္ ေတြ႔ရသည္၊ အရင္နဲ႔ ခုေတာ့ မတူေလာက္ေတာ့ပါဘူးေနာ္။


ဦးဇင္းေလးလည္း ေရာက္စရက္မွာေတာ့ ရုိက္ခံထားရသည့္ ဒဏ္ရာေၾကာင့္ေရာ စိတ္ဆင္းရဲေနတာေရာ ထမင္းဟင္းတို႔၏ စိတ္ပ်က္ဘို႔ ေကာင္းတာေရာတို႔ေၾကာင့္ စားလို႔မရခဲ့ ၊ စားခ်င္စိတ္လည္း မရွိခဲ့၊ တာ၀န္ရွိသူမ်ားကေတာ့ ေန႔ခင္းတစ္ခ်ိန္ ညဘက္တစ္ခ်ိန္ ႏွစ္ခ်ိန္အခ်ိန္မွန္လာပို႔ေပးသည္၊ တစ္ပန္းကန္ျပား သာ၊ ထမင္းေရာ ဟင္းေရာ သူတို႔ဘာသာ ထည့္လာသည္၊ ဦးဇင္းေလးမွာ မစားခ်င္ေသာ္လည္း " စားစရာ မရွိတဲ့အခါ  ရွိတာသည္ အေကာင္းဆံုး " ဆုိသည့္အတုိင္း စားရေတာ့သည္၊ ၾကာလာေတာ့ လည္း ေလာက္ေကာင္ကုိ မျမင္ေတာ့၊ အကုန္ သိမ္းက်ံဳး စားပစ္ေတာ့သည္၊ ဟီးးးးးးးး၊ ပိုးေကာင္လံုး ၀ါးတီးရသည္ေပါ့ဗ်ာ၊ အလုပ္လည္း မလုပ္ရ၊ စကားေျပာေဖာ္လည္း မရွိ၊ အခ်ိန္ျပည့္အခန္းက်ည္းေလးထဲမွာ ၊ ၾကာလာေတာ့လည္း စိတ္ဓာတ္ေတြက ေၾကာင္ေတာင္ေတာင္ျဖစ္လာခ်င္သည္။


ဆရာေတာ္ကို လိမ္ညာမိလို႔မ်ား ခုလို ျဖစ္ရေလသလားဟု ေတြးမိေသးသည္၊ သို႔ေသာ္လည္း ျဖစ္ၿပီးကာမွေတာ့ ဗဟုသုတ တစ္ခုရတာေပါ့ဟု စိတ္ကိုေျဖေတြးကာ ေပါ့ေပါ့ပါးပါးပင္ ေနလုိက္ေတာ့သည္၊ အုိးဘို ေထာင္မွာ (၃) လေနခဲ့ရသည္၊ ေနာက္ပုိင္းတြင္ အျပစ္မရွိသျဖင့္ ျပန္လႊတ္ေပးသည္၊ (၃)လ ကေတာ့ ခဏတာ ထိန္းသိမ္းထားသည့္ သေဘာေပါ့၊ အင္း တရားမွ်တေသာ ထိန္းသိမ္းထားမႈ႔ ပီသလိုက္တာေနာ္၊ ဟိ၊ ထုိဦးဇင္းလည္း ေထာင္ကလႊတ္လွ်င္ပဲ သူ႔မိခင္တုိက္ရွိရာ ရန္ကုန္သို႔ ျပန္လာခဲ့သည္၊ ေက်ာင္းျပန္ေရာက္ေတာ့ တုိက္အုပ္ဆရာေတာ္က " မင္းရဲ႕ စိတ္ေတြ အဆင္ေျပၿပီလား ၊ ဒီလိုပါပဲကြာ၊ အားကုိးစရာ ဖခင္ မရွိေတာ့တဲ့အခါ ကိုယ့္ကုိယ္ကို ပုိၿပီး အားကိုးတတ္တာေပါ့ " ဟု ေျပာဆို ခရီးဦးၾကိဳဆို သည္၊ ဦးဇင္းေလး စိတ္ထဲမွာေတာ့ -----------။


ေနာက္တစ္ခု ဖတ္ၾကည့္ၾကပါဦးစို႔ေနာ္၊ ရန္ကုန္ နပသ တကၠသိုလ္မွာ ေန႔ခင္း ဟင္းမ်ား စားလို႔မရတာ ၾကာခဲ့ပါၿပီ၊ တာ၀န္ရွိသူမ်ားကလည္း အဆင္ေျပေအာင္ စီမံေပးျခင္း မရွိ၊ မင္းကြန္းဆရာေတာ္ၾကီး သည္ ေနာင္အနာဂတ္ သာသနာအတြက္ အေျမာ္အျမင္ၾကီးစြာ တည္ေထာင္ထားခဲ့ေသာ နပသ တကၠသိုလ္ ႏွစ္ခုအတြက္ လံုေလာက္ေသာ ေငြေၾကးမ်ား ဘဏ္တြင္ အပ္ႏွံထားခဲ့သည္ဟု ၾကားဖူးပါသည္၊ ထိုသို႔ ျပဳလုပ္ခဲ့ျခင္းသည္ သူ၏ ညီေနာ္ ေနာင္ေတာ္မ်ား အစားအေသာက္ အသြားအလာ အေနအထုိင္ ပညာေရးမ်ား အဆင္ေျပ ေခ်ာ့ေမြ႔ေစဘို႔ ျဖစ္သည္၊ ခုလို အေျခအေနမ်ိဳး ကိုသာ ဆရာေတာ္ၾကီးကိုယ္တုိင္ ျမင္ေတြ႔ရလွ်င္ မည္မွ်ေတာင္ ၀မ္းနည္းေနလိမ့္မည္မသိ။


ဦးဇင္းေလး တစ္ပါးသည္ သည္းခံႏုိင္စြမ္းကုန္သြားသျဖင့္ အျခားႏွစ္ပါးကို တုိင္ပင္ၾကည့္သည္၊ အဆင္ေျပသည္၊ သူတို႔ သံုးပါး ဦးေဆာင္ၿပီး ေန႔ဆြမ္းစားၾကေသာအခါ ဟင္းခြက္နဲ႔ ခံုကို ေခါက္ၿပီး ဆႏၵျပၾက သည္၊ ထိုအေၾကာင္းမ်ားသည္ အထက္သို႔ ပ်ံ႕ႏွံ႕သြားသည္၊ ေနာက္ေန႔တြင္ ထုိဦးဇင္းသံုးပါကို ဥတၱရကုရု အေဆာင္သို႔ ဆြမ္းစားၾကြဘို႔ရန္ လာပင့္သည္၊ ဦးဇင္းေလး သံုးပါသည္လည္း အေျခအေန အရမ္းမဆုိးေလာက္ဘူး ထင္သျဖင့္ သကၤန္းရံုကာ လုိက္သြားၾကသည္၊ ဥတၱရကုရုအေဆာင္ကို ေက်ာ္သြားေတာ့ ဦးဇင္းသံုးပါးမွာ နည္းနည္းသံသယ၀င္လာၾကသည္၊ ေရွ႕  ေနာက္ ေဘးဘက္ေတြ ေ၀ွ႔ ၾကည့္မိသည္၊ ေတြ႔ပါၿပီ၊ ေထာင္ကား တစ္စီး။


ဘာမွ ျပန္ေျပာခ်ိန္မရပါ၊ ေထာင္ကားေပၚမွ တာ၀န္ရွိမ်ားက အတင္း တက္ခုိင္းေတာ့သည္၊ ပါသြားပါၿပီ၊ ေဆြးေႏြးခြင့္မရွိပါ၊ ေျဖရွင္းခြင့္မရွိပါ၊ လြတ္လပ္မႈ႔ကိုလိုလားေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ား မလြတ္လပ္မႈ႔ မ်ားနဲ႔သာ ဆံုဆံုေနေလေတာ့သည္၊ ေခတ္ကာလကလည္း ကာလ၀ိပတၱိျဖစ္ေနသည္ထင္၏၊ ထိုဦးဇင္း သံုးပါကုိ စစ္ေဆးၿပီး တစ္ပါးကုိ ေထာင္ (၆)ႏွစ္၊ တစ္ပါးကို ေထာင္ (၃) ၊ တစ္ပါးကိုေတာ့ ျပန္လႊတ္ေပး ခဲ့သည္၊ ထို ေထာင္(၆)ႏွစ္ၾကေသာ ဦးဇင္းသည္ ေထာင္ထဲမွာ ညစာမစားပါ၊ ဦးဇင္းတစ္ပါးရဲ႕   ၀ိနည္းက်င့္၀တ္အတုိင္း ေနသည္၊ ေထာင္သားမ်ားကလည္း ၾကည္ညိဳေလးစားၾကသည္၊ ဥပုသ္ေန႔မ်ား တြင္ ဦးဇင္းေလးထံမွ ေထာင္သားမ်ားက (၈) ပါးသီလ ခံယူေဆာက္တည္လိုၾကသည္၊ ၾသကာသျဖင့္ ကန္ေတာ့လွ်င္ပင္ " ဟို ေခါင္းတံုး ဘာေတြလုပ္ေနတာလဲ၊ ဒီေနရာကို ဘာမွတ္လို႔ပဲ၊ ေအးေဆးေနတာ မဟုတ္ဘူး၊ ေတာ္ေတာ္ရႈပ္တဲ့ ေခါင္းတံုးေတြ " ဟု ေငါက္ေငါက္ၿပီး ဥပုသ္သီလေပးမႈ႔ကိုလည္း ပိတ္ပင္ခံရသည္။


သူငယ္ခ်င္း ဦးဇင္းမ်ားက အခ်ိန္ရ အခြင့္သင့္လို႔ သြားေတြ႔ၾကေသာအခါ ဦးဇင္းေလးမွာ အ၀တ္ျဖဴနဲ႔ ဆံပင္ေတြ ပါးသွ်ိဳင္းေမြးေတြ မုတ္ဆိတ္ေမြးေတြက ရွည္လို႔၊ ဦးဇင္းေလးက " ငါ့ကို လာေတြ႔တဲ့ မင္းတို႔ကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ကြာ၊ ငါ့အေမကိုေတာ့ ဒီအေၾကာင္းကို မသိေစပါနဲ႔ေနာ္၊ အသိမေပးၾကပါနဲ႔၊ ျဖစ္ႏုိင္သမွ် ဖံုးထားေပးၾကပါ၊ ငါ့အေမသိရင္ မလြယ္ဘူး၊ အေမေသလိမ့္မယ္ကြ " ဟု မ်က္ရည္စေလးမ်ားနဲ႔ ေျပာရွာသည္၊ သူငယ္ခ်င္းကမ်ားကလည္း ၀မ္းနည္းစြာျဖင့္ ႏႈတ္ဆက္ျပန္လာ ၾကသည္၊ ဘယ္လုိပဲ ဖုံးထားဖုံးထား မွန္ရင္ ေပၚလာၾကသည္ပဲေလ၊ ထိုဦးဇင္းေလး၏ မိခင္မွာ တစ္ႏွစ္တစ္ခါျပန္လာေနၾက သားဦးဇင္း ျပန္မလာသျဖင့္ စိတ္ပူေနရွာသည္၊ တစ္ႏွစ္ကုန္လည္း ျပန္မလာ၊ ေနာက္တစ္ႏွစ္ ၀ါကၽြတ္လည္း ျပန္မလာသျဖင့္ သားကို သတိရ လြမ္းေနေသာ မိခင္မွာ မေနသာေတာ့ပါ၊ ရန္ကုန္ နပသ တကၠသိုလ္သို႔ သားဦးဇင္းကိုေတြ႔ခ်င္ေသာ ေဇာျဖင့္ လုိက္လာခဲ့သည္၊ မိခင္ၾကီး ကိုယ္တုိင္လုိက္လာေသာအခါ သူငယ္ခ်င္းဦးဇင္းမ်ားက အမ်ိဳးမ်ိဳး ဖံုးဖိသည္၊ မိခင္ၾကီးသည္ သူ႔သားဦးဇင္း ရွိစဥ္က သားနဲ႔အတူတူ သြားခဲ့ေသာ ကမၻာေအးလႈိင္ဂူသုိ႔ သြားခဲ့သည္၊ သားကို အလြမ္းေျပေပါ့၊ ထိုအခါ လႈိင္ဂူသို႔ အျခားခရီးသည္မ်ားနဲ႔ ေရာက္လာေသာ သူ႔သားသူငယ္ခ်င္းျဖစ္ေသာ ဦးဇင္းတစ္ပါးနဲ႔ေတြ႔သည္၊ ထိုအခါမွ အေၾကာင္းစံုကို သိခြင့္ရလုိက္သည္။


မိခင္ၾကီးသည္ သားကိုေတြ႔ဘို႔ အၾကိမ္ၾကမ္ၾကိဳးစားသည္၊ သူငယ္ခ်င္းမ်ားကလည္း မပို႔ေပးလိုၾက၊ ျမင္ရေတြ႔ရလွ်င္ ပိုစိတ္ဆင္းရဲမည္ကို သိေနၾကသည္၊ ထို႔ေၾကာင့္ အၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျပကာ တားျဖစ္ၾက ရသည္၊ မိခင္ၾကီးလည္း စိတ္ဆင္းရဲ ကုိယ္ဆင္းရဲျဖင့္ ျပန္လာခဲ့သည္၊ မၾကာပါဘူးဗ်ာ၊ မိခင္ၾကီးမွာ သူ႔သားေလးကို လြမ္းစိတ္ စုိးရိမ္စိတ္ တမ္းတစိတ္ေတြေၾကာင့္ပဲ အသက္ပါဆံုးရႈံဳးသြားရရွာေလသည္၊ ရဟန္းဘ၀သည္ လြတ္လပ္ဘို႔ ျဖစ္သည္၊ မိမိေရာ သူတစ္ပါးေရာ စိတ္ခ်မ္းသာမႈ႔ကို ေပးႏုိင္ၾကဘို႔ ျဖစ္သည္၊ ခုေတာ့ ကာလ၀ိပတၱိေၾကာင့္ မလြတ္လပ္သည့္ၾကား က်ဥ္းက်ပ္ေနသည့္ၾကားက မိခင္ကိုပါ သတ္မိသလို ျဖစ္ေနရေတာ့သည္၊ အရာရာတုိင္းမွာ အေၾကာင္းနဲ႔အက်ိဳးဆက္စပ္မႈ႔ရွိၾကသည္၊ ျဖစ္ေနတဲ့ ဆိုးက်ိဳး ေကာင္းက်ိဳးရဲ႕   အရင္းခံ ေကာင္းကံ ဆိုးကံမ်ား ရွိပါသည္၊ စာေရးသူတို႔ ႏုိင္ငံမွာ "ဘာ့ေၾကာင့္လဲ /ဘာ့ေၾကာင့္ပါ "  ဆိုတဲ့ ေမးျမန္းခြင့္ ေျဖရွင္းခြင့္ ေျပာျပခြင့္ကုိေတာ့ (လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေျပာျပခြင့္ ေျဖရွင္းခြင့္ ) ရခ်င္လွပါ ဘိ -------------------

(ထိုသုိ႔ ေျဖရွင္းခြင့္ ေျပာျပခြင့္ ေဆြးေႏြးခြင့္ တင္ျပခြင့္ မရွိေသးသမွ်ေတာ့ လြတ္လပ္မႈ႔ကို ျမတ္ႏိုးသူ ေအးခ်မ္းမႈ႔ကို လိုလားသူမ်ားသည္လည္း က်ဥ္းက်ပ္တဲ့ အေမွာင္ခန္းထဲမွာ ပင္ပန္းၾကီးစြာ ေနၾကရဦးမည္ပင္၊ အထက္ပါ အျဖစ္အပ်က္မွာ အခ်ိဳ႕ေသာ စာေၾကာင္းမ်ား အခ်က္အလက္မ်ား အတုိင္အလွည့္ အဆက္အစပ္ မတည့္တာမ်ား ရွိႏုိင္ပါသည္၊ သို႔ေသာ္လည္း အျဖစ္မွန္မ်ားသာ ျဖစ္ပါသည္)။


No comments:

Post a Comment