Sunday, September 11, 2011

ရယ္ႏိုင္ပါေစေနာ္


စာေရးသူသည္ အျဖစ္မွန္မ်ားကိုသာ အဓိက ဦးစားေပး ေရးသြားဘို႔ အစကတည္းက စဥ္းစားထားၿပီး သားပါ၊ ျဖစ္ရပ္မွန္မ်ားသည္ ေလးနက္သည္ တိက်သည္ စိတ္၀င္စားဘို႔ေကာင္းသည္ဟု ခံယူထား မိတာလည္း ပါသည္ေပါ့၊ ယခုအျဖစ္အပ်က္မ်ားသည္လည္း စာေရးသူတို႔ ညီေတာ္ ေနာင္ေတာ္မ်ား ကိုယ္တုိင္ ျပဳလုပ္ ခဲ့ၾကေသာ အျဖစ္အပ်က္မ်ားသာျဖစ္သည္။ 


ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၁၃၆၅ ခုႏွစ္က ျဖစ္ပ်က္ခဲ့ေသာ ျပႆနာတစ္ခု ရွိသည္၊ တစ္ႏိုင္ငံလံုး အေနအထားျဖင့္ ျဖစ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္၊ ဘယ္က စလိုက္သည္ မသိပါ၊ ကုလားမ်ားနဲ႔ ျပႆနာျဖစ္သည္၊ စာေရးသူတို႔ေနေသာ ေက်ာင္းတုိက္သည္ အျပင္နဲ႔သိပ္ၿပီး မဆက္သြယ္ရပါ၊ စာကို အခ်ိန္ျပည့္လုပ္ေနၾကရေသာ ေက်ာင္းတုိက္ ျဖစ္သည္၊ စာေပနဲ႔ပတ္သက္လွ်င္ လြတ္လပ္ခြင့္ရွိသည္၊ သတ္မွတ္ထားေသာ တိက်ျပတ္သား ေကာင္းမြန္ေသာ စနစ္စည္းကမ္းရွိသည္၊ အျခားေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကိုေတာ့ ပိတ္ပင္ထားသည္၊ ဒါကလည္း မသိသင့္ေသးေသာ အခ်ိန္မွာ မသိေစခ်င္ေသာ ဆရာသမားတို႔၏ ဆႏၵမြန္သာျဖစ္မည္ ထင္သည္၊ “ အရြယ္မေရာက္ခင္မွာ မဟုတ္တာေတြကို သိေနလွ်င္ အရြယ္ေရာက္ခ်ိန္မွာေတာ့ မဟုတ္တဲ့လူ ျဖစ္သြားတတ္သည္ ဟူေသာ အဆံုးအမလည္း ရွိသည္ မဟုတ္ပါလားဗ်ာ။


ထိုကုလားျပႆနာေၾကာင့္ စာေရးသူေနေသာ ေက်ာင္းတုိက္သည္ လႈပ္ယွက္ခက္လာသည္၊ ပထမေန႔တြင္ ေက်ာင္းအေနာက္ဘက္ ေစ်းမွာ အစုိးရဆီေ၀ဌာနက ကုလားအိမ္ကို ခဲနဲ႔ထုဘို႔ တုိင္ပင္ၾကသည္၊ လုိက္မည့္အထဲမွာ စာေရးသူလည္း ပါသည္၊ ထုိကုလားသည္ ျမန္မာမိန္းကေလး ညီအစ္မႏွစ္ေယာက္ရယ္ အျခားတစ္ေယာက္ရယ္ ေပါင္း သံုးေယာက္ေတာင္ယူထားသည္၊ မိန္းမ သံုးေယာက္ယူတာကို မနာလိုစရာမရွိပါ၊ သူ႔ဘာသာ အေယာက္(၁၀၀)ယူယူ၊ သို႔ေသာ္ ျမန္မာမိန္းမကိုယူျခင္းသည္ ျမန္မာလူမ်ိဳးကို ဖ်က္ဆီးေနသည္ဟု ခံစားရသည္၊ ထို႔ေၾကာင့္ မၾကိဳက္၊ အယူဘာသာျခင္း မွန္ေသာ္လည္း တူေသာ္လည္း ကုလားမ်ားနဲ႔ရေသာ သားသမီး မ်ိဳးဆက္သစ္မ်ားသည္ ကုလားေရာင္ေျပာင္းသြားသည္၊ ထို႔ေၾကာင့္ အမ်ိဳးကို ဖ်က္ဆီးပစ္သည္ ဖ်က္ဆီးခံရသည္ဟု ယံုၾကည္မိသည္၊ ခုဟာက မြတ္ဆလင္ ကုလားျဖစ္ေနေတာ့ အမ်ိဳးကိုေရာ ဘာသာကိုေရာ ဖ်က္ဆီးခံရသည္ဟု ထင္မိသည္၊ ထို႔ေၾကာင့္အရမ္းစိတ္နာသည္၊ ျမန္မာမိန္းကေလးမ်ားကိုေတာ့ စာေရးသူ စိတ္မနာပါ၊ သူတို႔သည္ သိမ္းပုိက္ခံထားရျခင္းျဖစ္သည္၊ ျမန္မာမေလးမ်ားသည္ အစားအစာ ရွားပါးျခင္း ေငြေၾကးမျပည့္စံုျခင္း အထိအေတြ႔ျဖင့္ ခ်ည္ေႏွာင္ခံရျခင္း စသည္စသည္ အေၾကာင္းမ်ားျဖင့္ သိမ္းပိုက္ခံထားရသည္၊ ကိုယ့္ေျမမွာေန ကိုယ့္ေျမက ထြက္တဲ့ အစာကိုစား ေရကိုေသာက္ၿပီး ကိုယ့္လူမ်ိဳး ကိုယ့္ဘာသာ ကိုယ့္ေျမကို ထိပါးေစာ္ကားေနေသာ ကုလားမ်ားကို စာေရးသူ အရမ္းမုန္းသည္ စိတ္နာသည္၊ ထို႔ေၾကာင့္ကုလားအိမ္ကို ခဲနဲ႔ထုၾကဘို႔ တုိင္ပင္စဥ္က လြယ္လြယ္ကူကူပင္ လက္ခံခဲ့သည္။


သုိ႔ေသာ္ ထိုေန႔ညက မသြားျဖစ္၊ စာခ်ဆရာေတာ္မ်ားက တင္းၾကပ္စြာ အေစာင့္မ်ား ခ်ထားသည္၊ ည ၁၂ နာရီမွာ ထြက္ၾကဘို႔ တုိင္ပင္ထားၾကသည္၊ ည ၁ နာရီေတာင္ ထုိးသြားသျဖင့္ ထိုညက စာေရးသူ အိပ္လိုက္ ေတာ့သည္၊ ေနာက္ေန႔တြင္ တုိင္ပင္တာကို မေတြ႔ရ၊ အားလံုးၿငိမ္သက္ေနသည္၊ ထိုညမွာ စာေရးသူလည္း “ အရင္ေန႔က တုိင္ပင္ျခင္းသည္ ယေန႔ထိ မသက္ေရာက္ေလာက္ဘူး ” ထင္သျဖင့္ ေအးေဆးပင္ အိပ္လုိက္သည္၊ အိပ္မေပ်ာ္ေသးပါ၊ စာေရးသူက မ်က္ႏွာမွာ ၀က္ျခံမ်ား ထြက္ေနသျဖင့္ ေတာင္ၾကီး ေမာက္မယ္ လိမ္းထားသည္၊ စာေရးသူ ေဘးမွ သူငယ္ခ်င္းက သံတုတ္ကို ၾကမ္းနဲ႔တုိက္ၿပီး ဆြဲေျပးသည္၊ “ ဒုန္း ဒုန္း ဒုန္း ” ဟူေသာအသံက အထိပ္တလန္႔ျဖစ္ေစသည္၊ စာေရးသူလည္း “ ဘာျဖစ္ တာပါလဲ “ လို႔ေခါင္းေထာင္ၾကည့္မိသည္၊ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ဆင္းေျပးၾကသည္၊ ေအာက္ထပ္က စည္ပိုင္း တီးသံလည္း က်ယ္ေလာင္စြာ ၾကားေနရသည္၊ တံုးေခါက္သံကလည္း အဆက္မျပတ္၊ စာေရးသူလည္း ေအာက္ထပ္ထိ သြားလိုက္မိသည္၊ ဘာျဖစ္တာလဲဟု အေျခအေနကို ၾကည့္ေနသည္၊ ေနာက္မွာ ဆရာသမား ေရာက္ေနတာ ကိုပင္ မသိလုိက္၊ ဆရာသမားက “ ေဟ့ေကာင္၊ ဘာလုပ္ေနတာလဲ၊ သြား သြား အေပၚတက္ “ ဟု ေျပာသျဖင့္ အေပၚျပန္တက္ခ့ဲရသည္၊  အေျခအေနမ်ားကို ေစာင့္ၾကည့္ေနမိသည္။


ဒုတိယအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးေရာ တာ၀န္ခံေရာ အျခား စာခ်မ်ားေရာ ေရာက္လာၾကသည္၊ သူတို႔ ထိန္းလို႔မႏုိင္ပါ၊ သံဃာအမ်ားစုက ညီညြတ္ေနသည္၊ ဘယ္လိုမွ ထိန္းလို႔မႏိုင္၊ ခဏၾကာေတာ့ ဆရာေတာ္ပါ ေရာက္လာ သည္၊ ဆရာေတာ္ေရာက္လာေတာ့ ပထမအုပ္ခ်ဳပ္ေရးကို ခဲနဲ႔ထုၿပီးပါၿပီ၊ ပထမအုပ္ခ်ဳပ္ေရးဆရာေတာ္သည္ သူ႔အခန္း ျပတင္းေပါက္မွ ေက်ာ္ခုန္ဆင္းေျပးရသည္၊ (သူသည္ ဦး၀ီရသူ အဖမ္းခံရသည္ဟု ေျပာျပစဥ္က ေကာင္းတာေပါ့ဟု ေျပာခဲ့သူျဖစ္သည္၊ သူသည္ အစိုးရ အရာရွိမ်ားနဲ႔ အင္မတိအင္မတန္မွ အဆင္ေျပလွသည္)၊ ေက်ာင္းေဆာင္တစ္ေဆာင္မွ အေဆာင္ဘုန္းၾကီးက သံဃာမ်ား၏ အစီအစဥ္ကို မသိ၊ ထို႔ေၾကာင့္ ဆူဆူညံညံျဖစ္ေနသျဖင့္ ဘာျဖစ္တာလဲလို႔ ေတြးၿပီး မီးဖြင့္လုိက္သည္၊ ဖြင့္လုိက္လွ်င္ပင္ “ ေဟ့ ဘယ္ေကာင္လဲကြ မီးဖြင့္တာ “ ဟူေသာ စကားသံနဲ႔အတူ ထုိမီးေခ်ာင္း ကြဲသြားေတာ့သည္၊ ပစ္လုိက္သည့္ လက္ကလည္း ေျဖာင့္လိုက္တာမွ မေျပာနဲ႔၊ ေတာ္ေတာ္ေလး အလွမ္းေ၀းသည္ေလ၊ ထိုညက ဆရာေတာ္လည္း စိတ္ပူရသည္၊ တစ္ညလံုး တပည့္မ်ားကို ဆံုးမၾသ၀ါဒေပးသည္၊ ဆရာေတာ္ ေရာက္လာသျဖင့္ သံဃာအဖြဲ႔က အေမွာင္ထဲမွာ စုုေနၾကသည္၊ ဆရာေတာ္ကို ေျပာလိုက္ေသာ စကားတစ္ခြန္း ခုထိမွတ္မိေနပါေသးသည္၊ “ ဆရာေတာ္ ေရွ႕  ပလက္ေဖာင္းကို မေက်ာ္ပါနဲ႔ဘုရား၊ ေက်ာ္လာရင္ တပည့္ေတာ္တို႔စည္းကမ္းအရ ခဲနဲ႔ထုရပါလိမ့္မယ္ “ ဟုျဖစ္သည္၊ ဆရာေတာ္က “ ေအးေအး ၊ မေက်ာ္ပါဘူးကြာ “ ဟု ေျပာရွာသည္။


တပည့္မ်ားသည္ ဆရာေတာ္ကို ခ်စ္ၾကသည္၊ ဆရာေတာ္သည္ သိပ္ကို စိတ္ရွည္ သည္းခံႏိုင္စြမ္းရွိသည္၊ မာနတရား မရွိဟုပင္ ထင္ရေလာက္ေအာင္ စိတ္ဓာတ္ေအးခ်မ္း တည္ၿငိမ္ သည္၊ ဆရာေတာ္သည္ “ တပည့္တို႔ ၊ ဆရာေကာင္း တပည့္မ်ား ပီသၾကပါ၊ တပည့္တို႔ ျဖစ္ခ်င္တာကို ေျပာျပပါ ” ဟု ေအးေဆး တည္ၿငိမ္စြာပင္ ေျပာျပသည္၊ (တစ္ႏုိင္ငံလံုးမွ သံဃာမ်ားက  မိန္းမမ်ား ေနတဲ့ေက်ာင္း  ဟု ေျပာဆိုသည္ကိုလည္း မခံခ်င္ၾကပါ၊ ပထမအုပ္ခ်ဳပ္ေရးဆရာေတာ္၏ အရာရွိမ်ားနဲ႔ ပူေပါင္းၿပီး အျပင္မွာ လုပ္ရွားေနေသာ သံဃာမ်ားကို ဖမ္းဆီးတာကိုလည္း မၾကိဳက္ပါ၊ ထိုအေၾကာင့္မ်ားေၾကာင့္ ခုလိုျဖစ္လာ ရျခင္းျဖစ္သည္)၊ ထုိညက သံဃာထုမွ လိုခ်င္ေသာ ျဖစ္ခ်င္ေသာ အေၾကာင္းမ်ားကို ေတာင္းဆို ေလွ်ာက္ထားသည္၊ ဆရာေတာ္ကလည္း ျဖစ္ေအာင္လုပ္ေပးမည္ဟု ေျပာသည္၊ ထိုသို႔ ညိွဳ႕  ႏႈိင္းလုိက္ျခင္းသည္ ေအေဆးတည္ၿငိမ္ျခင္းသို႔ ဦးတည္သြားေလသည္၊ အားလံုးပဲ တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္သြားသည္။


မနက္လင္းေတာ့ ဆရာေတာ္မွ စာခ်မ်ား တာ၀န္ရွိ အၾကီးမ်ားကို အစည္းအေ၀းေခၚယူသည္၊ အစည္းအေ၀း မွာ ခဲနဲ႔ထုခံရတဲ့ ပထမအုပ္ခ်ဳပ္ေရးဆရာေတာ္မွ သံဃာမ်ားကို ႏွင္ထုတ္ေပးရန္ အဆိုျပဳလႊာတင္သြင္းသည္၊ ေတာင္းဆိုသည္၊ ေက်ာင္းခါဘို႔ကိုလည္း ေျပာသည္၊ ဆရာေတာ္မွ “ ည က သံဃာရဲ႕  ေတာင္းဆိုမႈ႔ကို သိၾကသည့္အတုိင္းပါပဲ၊ အဲေတာ့ တပည့္ေတာ္ကေတာ့ အမ်ားနဲ႔ တစ္ပါး၊ အမ်ားကို ဆံုးရႈံဳး မခံႏုိင္ဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ ဘယ္ေနရာမွာပဲေနေန အဆင္ေျပႏုိင္မယ့္ ပထမအုပ္ခ်ဳပ္ေရးဆရာေတာ္ ေက်ာင္းေရြ႕  ေပးပါ၊ ကုိယ္ပိုင္ေက်ာင္း တစ္ေက်ာင္းတည္ေထာင္ၿပီး ေနပါ လို႔ တပည့္ေတာ္ ေမတၱာရပ္ခံပါတယ္” လို႔ ေျပာသည္၊ အျခား စာခ်မ်ားကလည္း ဆရာေတာ့္ဆႏၵအတုိင္းသာ၊ ၿပီးေတာ့ စာခ်မ်ားက “ သံဃာမ်ားကို ႏိုင္ငံ မၿငိမ္မသက္ျဖစ္ေနသျဖင့္ ထိန္းသိမ္းလို႔ အုပ္ခ်ဳပ္လို႔မလြယ္ေၾကာင္း ရပ္ရြာမ်ားသို႔ ျပန္လႊတ္ေပးသင့္ေၾကာင္း အေျခအေန တည္ၿငိမ္ေအးေဆးမွ ျပန္ေခၚသင့္ေၾကာင္း ” အၾကံျပဳေလွ်ာက္ထားၾကသည္၊ ဆရာေတာ္က လည္း ထိုအၾကံျပဳခ်က္ကို သေဘာတူလက္ခံသည္။


မနက္ ၆ နာရီမွာပဲ ကိုယ့္ရပ္ရြာမ်ားသို႔ ျပန္ေနၾကဘို႔ အေျခအေနကို အျမဲတမ္းစံုစမ္းၾကဘို႔ စာေမးပြဲက်င္းပ ျဖစ္က လာေျဖၾကဘို႔ မွာလုိက္သည္၊ ထိုအခါ ေန႔ခ်င္းျပန္လို႔ ရသူမ်ားက ျပန္ၾကသည္၊ ေန႔ခ်င္းျပန္လို႔ ရေသာ္ လည္း လမ္းစရိတ္မရွိသူမ်ားက/ ခရီးေ၀းသူမ်ားက ပိုက္ဆံမွာၿပီး ေစာင့္ေနၾကရေသးသည္၊ ထုိရက္မ်ား အတြင္းမွာ အျပင္ထြက္လွ်င္ပင္ ေက်ာင္းေပါက္၀က စစ္တပ္မွတာ၀န္ရွိမ်ားထံ လက္မွတ္ထိုးၿပီး သြားၾကရသည္၊ ထို႔သို႔ လက္မွတ္ထုိးေသာအခါ  နာမည္ေနရာကို “ အေတၳာအကၡရသညာေတာ/ နေယပရံ ယုေတၱ  ” စသည္ စသည္ျဖင့္ သဒၵါၾကီးသုတ္စဥ္နာမည္မ်ားကို ေပးေျပာၾကသည္၊ စစ္တပ္မွ တာ၀န္ရွိသူမ်ားကလည္း အဟုတ္ မွတ္ၿပီး ေရးမွတ္ၾကသည္၊ ျပန္လာလွ်င္လည္း ထိုကိုယ္ေျပာထားေသာ ေနရာေလးမွာ လက္မွတ္ ထိုးၾကရသည္၊ ေက်ာင္းျပန္ေရာက္လို႔ သူငယ္ခ်င္းေတြ ၀ုိင္းစုၿပီး သူ႔အေၾကာင္း ကုိယ့္အေၾကာင္း မ်ား ေျပာျပၾကၿပီး ရယ္ေမာၾကရသည္၊ ဟီးးးးးးး ၊ 
တာ၀န္ရွိသူ      “     ဦးဇင္း ဘြဲ႔ေျပာပါ  
ဦးဇင္း             “     အာခ်ာတ္  
တာ၀န္ရွိသူ       “    ဘယ္လိုေရးတာလဲ ဘုရား  
ဦးဇင္း              “     အ ေရးခ်ာအာ၊ ခေကြး ယပင့္ ေရးခ်ာ တသတ္နဲ႔ ”
တာ၀န္ရွိသူ      “    မွန္ပါ ဘုရား၊ ဘယ္ကုိ ၾကြမွာလဲဘုရား ”
ဦးဇင္း             “      ကိုၾကီး ကိတ္တို႔အိမ္ ”
တာ၀န္ရွိသူ     “  မွန္ပါဘုရား၊ ဘာကိစၥ သြားမွာပါလဲဘုရား ”
ဦးဇင္း            “  အင္း -- နာမရဲ႕   ပစၥည္း မသိလို႔ သြား ေမးမလို႔ပါ “
တာ၀န္ရွိသူ    “ ေအာ္ မွန္ပါ၊ အျပန္ဒီလမ္းကပဲ ျပန္ၾကြလာပါဘုရား၊ ဒီစာရြက္ေလးကိုလည္း ေသခ်ာသိမ္းထားပါ ဘုရား၊ ျပန္လာရင္ တပည့္ေတာ္တို႔ထံ ျပန္ေပးရမွာပါဘုရား၊ လက္မွတ္ေလး တစ္ခ်က္ ထုိးေပးပါဘုရား”၊
ဦးဇင္း “ သမာသ” ၊ ထိုသမာသကို လက္မွတ္အျဖစ္ ေရးထိုးခဲ့သည္၊ (အာခ်တ္ဆိုတဲ့နာမည္နဲ႔ သမာသဆိုတဲ့ လက္မွတ္နဲ႔ စာလံုးခ်င္း မတူလို႔လားေတာ့ မသိ၊ တာ၀န္ရွိသူက ဦးဇင္းေလးကို ငုိင္တုိင္တုိင္ေလး ၾကည့္ေနသည္)။


အထက္ပါ အျဖစ္အပ်က္တြင္ ဦးဇင္းေလးေျပာေသာ ကိတ္တို႔ အာခ်ာတ္တို႔ နာမတို႔ ပစၥည္းတို႔ သမာသတို႔ ဆိုတာေတြဟာ သဒၵါက်မ္းမွာပါတဲ့ စကားလံုးမ်ားသာျဖစ္သည္၊ ဒီမွာလည္း ထိုသို႔ေသာ ခပ္ဆင္ဆင္ အျဖစ္အပ်က္တစ္ခု ၾကံဳရျပန္သည္၊ ထိုအျဖစ္အပ်က္ေလးကို သိရမွ ဒီစာကို ေရးဘို႔ စိတ္ကူးမိတာပါ၊ အမွန္တိုင္း ၀န္ခံျခင္းပါေနာ္။


တစ္ေန႔ သူငယ္ခ်င္း သံုးပါး SVS အဂၤလိပ္စာသင္တန္းသို႔ သြားၾကသည္၊ ၀င္ခြင့္ အရည္အခ်င္းစစ္ စာေမးပြဲ ေျဖၾကသည္၊ နာမည္ေပးေတာ့ သူတို႔နာမည္အရင္းကို မေပးပဲ တစ္ပါးက “ ko ko ” ၊ တစ္ပါးက “ chit lay ” ၊ တစ္ပါးက “ Maung ” ဟု ေပးၾကသည္၊ ဆရာမလည္း ဘာသိမွာလဲ၊ ေရးေပးတဲ့ အတုိင္းပဲေပါ့၊ သင္တန္းဖြင့္လို႔ သြားတက္လုိက္ေတာ့ ျမန္မာျပည္ဖြားေတြ မ်ားစြာရွိေနသည္၊ ခက္ၿပီ၊ ဟိ ၊ အျခား ျမန္မာေတြ မပါေလာက္ဘူး ထင္သျဖင့္ ထိုသို႔ ေပးခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္သည္၊ နာမည္ၾကီးသင္တန္းမ်ားမွာ ျမန္မာမ်ား( ဗမာ ရွမ္း ရခုိင္ မြန္) ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား တက္ေရာက္ေနၾကသည္၊ ဆရာမက ေက်ာင္းတက္စာရင္း စစ္သည္ ေခၚသည္၊ ထုိသူငယ္ခ်င္း သံုးပါး အလွည့္လည္းေရာက္ေရာ “ chit lay ” ဟု အသံက်ယ္က်ယ္နဲ႔ေခၚသည္၊ အျခား ျမန္မာမ်ားက အံ့ၾသေနၾကသည္၊ မရယ္မိၾကေသးပါ၊ ခ်စ္ေလးလို႔ နာမည္ေပးထားေသာ ဦးဇင္းက “ yes ” လို႔လည္း ေျပာလုိက္ေရာ အားလံုး သေဘာေပါက္ၿပီး ရယ္သံလႊမ္းသြားေတာ့သည္၊ ဆရာမေရာ အျခားႏုိင္ငံျခားသား သင္တန္းသူ သင္တန္းသားမ်ားပါ ေၾကာင္သြားၾကသည္၊ ေၾကာင္မွာေပါ့ သူတို႔မွ မသိၾကတာကိုး၊ သိတဲ့ ျမန္မာျပည္ဖြားမ်ားကေတာ့ မ်က္ရည္ထြက္ေအာင္ အူနာေအာင္ ရယ္ေမာမိၾကသည္၊ ေနာက္ၿပီး “ ko ko ” လို႔ေခၚလုိက္ေတာ့လည္း ၀ါးခနဲရယ္ေမာၾကျပန္သည္၊ ဆရာမေလးမွာ ေနာက္ တစ္ေယာက္ကို ဆက္ေခၚဘို႔ ေတာ္ေတာ္ေလး ၀န္ေလးေနသည္၊ ဆရာမမွာလည္း ဘာမွ နားမလည္ေတာ့၊ ေၾကာင္အန္အန္ေလး ျဖစ္ေနသည္၊ ၿပီး “ Maung ” လို႔လည္း ေခၚလုိက္ေရာ ၀ါးခနဲရယ္သံက ႏွစ္ဆ သံုးဆေလာက္ ျမင့္တက္သြားသည္၊ ျမန္မာျပည္ဖြားမ်ား အားရပါးရ ရယ္ေမာေနေတာ့ ဆရာမေရာ အျခား သင္တန္းသူ သင္တန္းသားပါ လုိက္ရယ္ၾကသည္၊ စာသင္ခန္း တစ္ခန္းလံုး ရယ္ေမာသံေတြနဲ႔ ျပည့္လွ်ံသြားသည္၊ ၿပီးေတာ့ တိတ္ဆိတ္လို႔၊ ထို႔အျဖစ္အပ်က္ေလးကို ေတြးမိတုိင္း ရယ္ေမာေနရသည္ပင္။


အထက္ပါ အျဖစ္အပ်က္ႏွစ္ခု ျဖစ္ပ်က္ခဲ့စဥ္က စာေရးသူ တကယ္ရယ္ေမာခဲ့ရသည္၊ ျပန္ေတြးမိတုိင္းလည္း ျပံဳးမိသည္၊ စာဖတ္သူတို႔ ရယ္ရသည္ မရယ္ရသည္ေတာ့ စာေရးသူ မေျပာတတ္ပါ၊ ကိုယ္တုိင္ ပါ၀င္ခံစားၿပီး ေတြးၾကည့္မိပါက ရယ္ေမာမိၾကလိမ့္မယ္ထင္ပါသည္၊ မရယ္ေမာရဘူးဆိုလွ်င္ေတာင္ အျပံဳးမ်ားနဲ႔ ခ်ယ္မႈန္းထားေသာ မ်က္၀န္းပိုင္ရွင္ေလး ျဖစ္လိမ့္မည္ဟု------------------------------------------

No comments:

Post a Comment