Thursday, August 18, 2011

ေအးျမမႈ႔သာ ေပးေ၀ပါ

စာေရးသူ ဒီအေၾကာင္းေလးကို ရြာတစ္ရြာမွာ ေျပာျပခဲ့ဘူးသည္၊ ခုလည္းအမ်ားသိေစလိုေသာ ဆႏၵျဖင့္ ေရးသားလုိက္ပါသည္၊ ေရးျဖစ္ဘို႔ စိတ္ကူးေလးက မေန႔ကမွ ေပၚလာတာပါ၊ စာေရးသူ ဒါေနး ( ရက္လည္ ဆြမ္းကပ္) လုိက္သြားသည္၊ သီရိလကၤာမွာ အသုဘ ပုိ႔တဲ့ေန႔ ကပ္တဲ့ဆြမ္းရယ္/ ရက္လည္ လလည္ ႏွစ္လည္ ကပ္တဲ့ဆြမ္းရယ္ပဲ ရွိတာပါ၊ တစ္ျခား ေစတနာေပၚေပါက္လို႔ ကပ္တဲ့ဆြမ္းဟု ရွိခဲသည္၊ မရွိသေလာက္ကို ရွားပါးသည္၊ ရွားပါးရျခင္းအေၾကာင္းကလည္း သူတို႔ကုလားဘုန္းၾကီးမ်ား အေၾကာင္းကို လူေတြက သိထားေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္၊ ဘာအေၾကာင္းမ်ားလည္းဆိုတာကိုေတာ့ မေျပာေတာ့ပါဘူးေနာ္၊ ျမန္မာျပည္က လူေတြ သိပ္ကို ကံေကာင္းၾကသည္၊ ျမန္မာရဟန္းေတာ္ေတြကို ၾကည္ညိဳခြင့္ ရသည့္ အတြက္ပါ၊ သို႔ေသာ္လည္း ျမန္မာ လူမ်ိဳးမ်ားသည္ သီရိလကၤာလူမ်ိဳးမ်ားေလာက္ ဘာသာေရးအျမင္မွာ မတည္ၿငိမ္ၾကဟု ဆိုခ်င္သည္၊ အေၾကာင္းမွာ ဘာသာေရးအေပၚကို မျပစ္ ျမင္လြယ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ထားပါေတာ့ေလ။ လိုရင္းကိုပဲ ေျပာၾကပါစို႔။

သီရိလကၤာမွာ ရက္လည္ဆြမ္းမ်ား ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို လုိက္ဘူးသည္ စားဘူးသည္၊ တစ္ေယာက္မွ် မ်က္ရည္က်ၿပီး ၀မ္းနည္းပက္လက္ျဖစ္ၿပီး အမွ်ေ၀ေပးတာ မေတြ႔ဘူးခဲ့၊ စာေရးသူတို႔ႏိုင္ငံမွာဆိုလွ်င္ေတာ့ အမွ်ဆိုတဲ့ အသံေလးေတာင္ ၿပီးေအာင္ ပီေအာင္ မဆိုႏုိင္ၾက၊ ငို ၾကေတာ့သည္၊ ထုိသို႔ငိုမွ ခ်စ္ရာ ေရာက္သည္ဟုမ်ား ထင္ေနၾကသလား မသိ၊ အင္း တစ္ခါက ဖခင္ၾကီးဆံုးေတာ့ သူ႔သမီးဆိုးက " ေဖေဖ ရယ္၊ လယ္ေကာက္ၾကီး တစ္ကြက္ထည္း ေပးခဲ့တာလားလို႔" ေျပာေျပာၿပီးငိုသတဲ့၊ ထို႔ေၾကာင့္က်န္တဲ့ လူေတြက  "ေၾသာ္ အေဖက လယ္ေကာက္ၾကီးကို သူ႔ကိုေပးခဲ့တာပဲလို႔ " ေတြးၿပီး ေပးလုိက္သတဲ့၊ အဲလို ငိုရလို႔ လယ္ေကာက္ၾကီး တစ္ကြက္ ရသြားတာေပါ့ေနာ္၊ ငို ရက်ိဳးေပါ့၊ တကယ္ေတာ့ ဖခင္ၾကီးက သူ႔သမီး ဆိုးလြန္း မုိက္လြန္း  စကားကို နားမေထာင္လြန္းလို႔ ဘာတစ္မွ် မေပးခဲ့ပါဘူး။

စာေရးသူတို႔ နယ္ဘက္က ရြာတစ္ရြာမွာ အသုဘရက္လည္ လုိက္သြားရသည္၊ ဟိုေရာက္ေတာ့ တရားေဟာရသည္၊ တရားေဟာဘို႔ ေသသူရဲ႕  နာမည္ေလးကို ဖတ္လိုက္သည္ ဆိုလွ်င္ပဲ ဆုိင္ရာ လူမ်ားက ငိုၾကေတာ့သည္၊ စာေရးသူလည္း " အင္း ခက္ေတာ့ခက္ေနၿပီ၊ မငိုနဲ႔လို႔ ေျပာရေအာင္ကလည္း ဘုန္းၾကီးငိုသလိုျဖစ္ေနမွာလည္း စုိးရျပန္သည္" ဟုေျပာမိသည္၊ တစ္ခါက ဘုန္းၾကီးတစ္ပါး ရွိသည္၊ အဲဒီဘုန္းၾကီးေလးက သိပ္ကို တရားေဟာေကာင္းသည္၊ သူ႔နယ္မွာေတာ့ သူက ဒုိင္ခံလုိလုိ တရားေဟာ ရသည္၊ အသုဘေတြမွာလည္း အငိုတိတ္ေအာင္ကို ေဟာႏုိင္ ေျပာႏိုင္တယ္၊ ဒီလိုနဲ႔ တစ္ေန႔မွာတာ့ သူ႔အေမ ဆံုးပါးသြားသည္၊ သူ႔အေမဆံုးေတာ့ ဘုန္းၾကီးေလးက ရႈိက္ကာ ရႈိက္ကာ ငိုရွာသည္၊ ေဘးက ဒကာေတြက " ဘုန္းၾကီးေလးပဲ ေျပာတယ္ေလ၊ မငိုရဘူးဆို၊ ငိုရင္ဘယ္လို ဆိုးက်ိဳးေတြျဖစ္တယ္ဆို " စသည္ျဖင့္ ေျပာၾက တာေပါ့၊ ႏွစ္သိမ့္ၾကတာေပ့ါ၊ ဒီေတာ့ ဘုန္းၾကီးေလးက " ေအး ခုဟာ ငါ့အေမကြ " လို႔ ျပန္ေျပာသတဲ့။

မငိုနဲ႔လို႔သာ ေျပာရတာပါ၊ ဘုန္းၾကီးေတြလည္း ကိုယ္နဲ႔တုိက္ရုိက္ ၾကံဳေတြ႔လာလွ်င္ ထိန္းနုိင္ဘို႔ ခက္သည္၊ ဒါေၾကာင့္ " ခင္မ်ားတို႔ကိုေတာ့ မငိုနဲ႔လို႔ မေျပာေတာ့ပါဘူး၊ ဒါေပမဲ့ ခုေျပာမဲ့ သေဘာတရားေလးေတြကိုေတာ့ ေသေသခ်ာခ်ာ နားေထာင္ၾကပါဦး၊ ၿပီးမွ ငုိခ်င္ေသးတယ္ဆိုရင္လည္း ဆက္ငုိေပါ့ေနာ္၊ ဦးဇင္း ေျပာခ်င္ တာက ဒီေန႔လုပ္တဲ့ ဆြမ္းကပ္ျခင္းရဲ႕  အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္ကို ေျပာခ်င္တာပါ၊ ဒီေန႔ဆြမ္းကပ္တယ္ ဆိုတာ ေသသြားသူအတြက္ကို အဓိက ထားျပဳလုပ္ၾကတာ ျဖစ္တယ္၊ ရည္ရြယ္ခ်က္က ေသသြားသူ အမွ်ရၿပီး ေကာင္းရာ မြန္ရာ ဘံုဘ၀မွာ ခံစား စံစားႏုိင္ဘို႔ပဲေလ၊ ဒီရည္ရြယ္ခ်က္ကို သိထားပါေနာ္၊ ဥပမာ တစ္ခု ေျပာၾကည့္ရေအာင္" လို႔ ေျပာျပရသည္၊ ကဲ ေအာက္က စာေလးေတြကို ဖတ္ၾကည့္ၾကပါစုိ႔ေနာ္။

စာေရးသူ     “ခင္မ်ားတို႔က မီးခဲကို ကိုင္ရင္ ခင္မ်ားတို႔မွာ မပူဘူးလား”
ပရိသတ္       “ပူပါသည္ဘုရား”

စာေရးသူ     “ယူမည့္ သူေရာ မပူဘူးလား”
ပရိသတ္       “ပူပါသည္ဘုရား”

စာေရးသူ     “ဒါျဖင့္ ခင္မ်ားတုိ႔က ငိုတာ ပူလို႔လား ေအးလို႔လား” 
ပရိသတ္      “ပူလို႔ပါဘုရား”

စာေရးသူ    “ ဒါဆိုရင္ ခင္မ်ားတို႔က အပူေတြကိုပဲ မွ်ေ၀ေပးတာေပါ့ ဟုတ္လား”
ပရိသတ္      “မွန္ပါ အဲလုိမ်ိဳး ျဖစ္ေနပါသည္ဘုရား”

စာေရးသူ   “ခင္မ်ားတိုကိုယ္တုိင္က အပူေတြေပးေနမွေတာ့ ယူတဲ့သူကလည္း အပူေတြပဲ ရမွာေပါ့၊ အပူေတြ ရတဲ့ သူ႔မွာ ခင္မ်ားတို႔ ရည္မွန္းသည့္အတုိင္း ေကာင္းရာမြန္ရာဘံုဘ၀မွာ ေအးခ်မ္းစြာ ေနႏုိင္ပါ့မလား”
ပရိသတ္      “မေနႏုိင္ပါဘုရား”

စာေရးသူ     “ခင္မ်ားတုိ႔ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ လုပ္ေနပံုနဲ႔က တစ္ျခားစီျဖစ္ေနၿပီေပါ့ဗ်ာ”
ပရိသတ္      “မွန္ပါဘုရား”

စာေရးသူူ   “သူမ်ားကို ေငြ တစ္ေထာင္ေပးခ်င္လွ်င္ ကိုယ့္ဆီမွာ ေငြတစ္ေထာင္ အနည္းဆံုး ရွိမွ ျဖစ္တာ၊ ကုိယ္ေပးလုိက္တဲ့ ေငြတစ္ေထာင္ကို သူ သံုးရ မသံုးရဆိုတာ မေသခ်ာေသးဘူး၊ ဒီလိုပဲေလ သူခံစားရတာ မခံစားရတာထက္ ကုိယ့္ဆီမွာ အေအးဓာတ္ေတြ ျမင့္ျမတ္မႈ႔ေတြ ရွိမွ သူ႔ကို ေအးခ်မ္းသြားေအာင္ ျမင့္ျမတ္သြားေအာင္  လုပ္ေပးလို႔ ရမွာေပါ့”
ပရိသတ “မွန္ပါဘုရား”

စာေရးသူ    “၀မ္းနည္းေတာ့ မ်က္ရည္ဆိုတာ က်လာမွာပဲေလ၊ အဲဒီမ်က္ရည္ကို အသိနဲ႔ထိန္းရတယ္”
ပရိသတ္      “မွန္ပါဘုရား”

စာေရးသူ    “ငိုလုိက္လို႔ ခင္မ်ားတို႔ေသသြားသူသာ ျပန္ရွင္လာမယ္ဆိုရင္ ဦးဇင္းတို႔ တရားမေဟာဘူး ၊ လာငိုေပးမယ္၊ ျပန္ရွင္လာမလား”
ပရိသတ္  “ ျပန္ ရွင္ မလာႏုိင္ပါဘူးဘုရား”

စာေရးသူ        “အင္း ခင္မ်ားတို႔က ဟုိး မန္က်ည္းပင္ ထိပ္ဖ်ားက မန္က်ည္းသီးကိုမွ စားခ်င္ပါတယ္လို႔ ေျပာငိုေနတဲ့ ပူစာေနတဲ့ ကေလးထက္ပိုၿပီး မုိက္မဲသြားတယ္ သိလား၊ ဟုတ္တယ္ေလ။ ကေလးေလး ေတာင္းတယ္ဆိုတာက ျမင္ေနရတယ္၊ ခင္မ်ားတို႔က မျမင္ရဘူး၊ ဘယ္ေရာက္သြားမွန္းမသိေတာ့တဲ့ အရာတစ္ခုကို တမ္းတၿပီးငိုေနၾကတယ္၊ ျမင္ေနရလို႔ လုိခ်င္ၿပီး ငိုတာထက္စာရင္ မျမင္ရတာကို လုိခ်င္ၿပီး ငိုတဲ့ သူေတြက ပိုၿပီး အဓိပၸါယ္မဲ့တာေပ့ါဗ်ာ”
ပရိသတ္            “မွန္လွပါဘုရား”

စာေရးသူ       “မ်က္ရည္ဆိုတာ တကယ္တမ္းၾကေတာ့ သိပ္တန္ဘုိးရွိတဲ့ အရာပါဗ်ာ၊ ဦးဇင္းတုိ႔ ႏုိင္ငံကို လြတ္လပ္ေရးရေအာင္ စေတးခဲ့ရတဲ့အထဲမွာ မ်က္ရည္ေတြ မ်ားစြာပါ၀င္ခဲ့ပါတယ္၊ အဲဒါေၾကာင့္ မ်က္ရည္ကို အလကား အလဟႆတ္ စီးဆင္းခြင့္ မေပးၾကပါနဲ႔”
ပရိသတ္            “ မွန္ပါဘုရား”

စာေရးသူ     “ကဲ ဦးဇင္း အဓိကေျပာခ်င္တာက အမွ်ေပးေ၀တယ္ဆိုတာက ကုသိုလ္ကို ေပးေ၀ျခင္းသာ ျဖစ္တယ္၊ အေအးဓာတ္ကိုသာ ေပးေ၀ျခင္းျဖစ္တယ္၊ ဒါေၾကာင့္ အမွ်ေပးေ၀ေနတဲ့ အခ်ိန္ေလးမွာေတာ့ အကုသုိလ္စိတ္ မ၀င္ပါေစနဲ႔၊ အပူေတြ မကပ္ပါေစနဲ႔၊ က်န္တဲ့ အခ်ိန္မွာ ၾကိဳက္သေလာက္ငိုၾက ကိစၥ မရွိဘူး၊ နားလည္ေပးနုိင္တယ္ ၊ ခြင့္လႊတ္ေပးႏုိင္တယ္၊ အမွ်ေပးေ၀ေနခ်ိန္ေလးမွာေတာ့ မငိုေစခ်င္ဘူး။ စိတ္ေတြ ျဖဴစင္ေအးျမေနေစခ်င္တယ္၊ ကုသုိလ္ေလးကိုပဲ သန္႔သန္႔ေလး ေပးေ၀ေစခ်င္တယ္၊ သူ႔အတြက္ ေနာက္ဆံုးေပးဆပ္မႈ႔ေလးကို ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းနဲ႔ ကုသုိလ္သက္သက္နဲ႔ ေပးဆပ္ၾကပါစို႔ ေပးေ၀ၾကပါစို႔ဗ်ာ။
ပရိသတ္   “မွန္ပါဘုရား”    (ထုိေန႔က အငိုမရပ္ေပမဲ့ မျပင္းထန္ခဲ့ပါ၊ အမွ်ေ၀သံ ၾကည္လင္ျပတ္သြားစြာ ၾကားလိုက္ရသည္၊ ၀မ္းသာမိပါ သည္)။

အင္း သီရိလကၤာ လူမ်ိဳးမ်ားလည္း ငိုၾကပါသည္၊ ငိုတတ္ပါသည္၊ သို႔ေသာ္ အမွ်ေပးေ၀ ေနခ်ိန္မွာ သူတို႔မ်က္ႏွာေလးေတြက ျပံဳးလို႔ ရႊင္လို႔၊ ၾကည္ၾကည္လင္လင္ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း ျပတ္ျပတ္သားသား ေပးေ၀ေနၾကသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ ခ်စ္စရာေကာင္းလုိက္သည့္ အသိစိတ္ဓာတ္ အမူအက်င့္ေလးမ်ားပင္။ တကယ္တမ္းေတာ့ ငိုၿပီးအမွ်ေပးေ၀ျခင္းသည္ " ခ်စ္လို႔ " ဟု ထင္ရေပမဲ့ မခ်စ္တတ္ေသာ သေဘာကို ေဆာင္ေနသည္၊ ေအးခ်မ္းၾကည္ႏူးေပ်ာ္ရႊင္စြာ အမွ်ေပးေ၀ျခင္းသည္ " မခ်စ္လို႔ " ဟု ထင္ရေပမဲ့ ခ်စ္တတ္ေသာ သေဘာကို ေဆာင္ေနေပသည္၊ စာေရးသူတို႔ ႏုိင္ငံသူ ႏုိင္ငံသားမ်ားကို ခ်စ္တတ္ေသာ အမူအက်င့္မ်ား က်င့္ေဆာင္ေစခ်င္သည္၊ ထိုဆႏၵမြန္ေလးျဖင့္ ေရးသား မိပါေၾကာင္း-------------------


No comments:

Post a Comment