Friday, December 2, 2011

ရဟန္းဘ၀နဲ႔ မာန

စာေရးသူလည္း အျခားသံဃာမ်ားနည္းတူ ဆြမ္းခံထြက္ရသည္၊ သာမာန္ရဟန္းတစ္ပါးေပပဲကုိး၊ စာခ်ဘုန္းၾကီးမွ မဟုတ္ေသးတာ၊ တစ္ခ်ဳိ႕စာသင္တုိက္ေတြဆိုလွ်င္ စာခ်ဘုန္းၾကီးေတာင္ဆြမ္းခံ ထြက္ေနၾကရသည္၊ တစ္ေန႔ ဆြမ္းခံသြားေတာ့ အင္းစိန္ၿမိဳ႔ ရြာမအလယ္ရပ္ကြက္ အေရာက္မွာေပါ့၊ စိတ္မေကာင္းစရာ အျဖစ္အပ်က္တစ္ခုနဲ႔ ၾကံဳရသည္၊ စာေရးသူ၏ ေရွ႕မွာ ဦးဇင္းႏွစ္ပါး သြားေနသည္၊ သူတို႔လည္း ဆြမ္းခံထြက္ၾကသည္ေပါ့၊ “ ရဟန္းသံဃာဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ျပည္သူေတြကို စိတ္အေႏွာက္အယွက္ မျဖစ္ေစရဘူးကြဲ႕” လို႔ မိန္႔မွာၿပီး ေရွ႕ေနာက္မတန္းပဲ ရင္ေဘာင္တန္း သြားတာမ်ိဳး မလုပ္ၾကဘို႔ ဆရာေတာ္တစ္ပါးမွ မၾကာမၾကာမွာတတ္ ေျပာတတ္တာကို သတိရမိသည္၊ ခု ၾကည့္ေလ၊ လမ္းက်ဥ္းက်ဥ္းေလးထဲမွာ ဦးဇင္းေလးႏွစ္ပါး၊ ေရွ႕ေနာက္မတန္းပဲ ရင္ေဘာင္ တန္းလွ်က္ စကားေျပာလွ်က္ သြားေနၾကသည္၊ လမ္းသြားလမ္းလာ ျပည္သူမ်ားက ေကြ႕လွ်က္ ကြင္းလွ်က္ သြားေနၾကရသည္၊ စာေရးသူ ရင္ထဲမွာေတာ့ တစ္ခုခုကို ခံစားေနရပါသည္။

ေဟာ ဟိုေရွ႕တည့္တည့္ကလည္း လူငယ္ႏွစ္ေယာက္ (အသက္အားျဖင့္ ၂၃ေလာက္ရွိပါဦးမည္)၊ သူတို႔လည္း ဦးဇင္းႏွစ္ပါးလိုပဲ ရင္ေဘာင္တန္းလွ်က္ စကားေျပာလွ်က္ လာေနၾကသည္၊ စာေရးသူလည္း မသိမသာပါပဲ၊ ၾကည့္ရင္း လမ္းေလွ်ာက္ေနမိသည္၊ စာေရးသူမွာ အက်င့္တစ္ခုကို လက္ေတြ႔လုပ္ေနခ်ိန္ျဖစ္သည္၊ အဲဒါကေတာ့ “ ဘာပဲလုပ္လုပ္ ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့လုပ္ပါ၊ လမ္းေလွ်ာက္တဲ့ အခါမွာေတာင္ ေၾကာက္သလိုလို ရြံ႕သလိုလို မလုပ္ပါနဲ႔၊ အက်င့္ပါတယ္၊ ေခါင္းေမာ့ ရင္ေကာ့ၿပီး တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ ေလွ်ာက္ပါ” ဟူေသာ စာသားအတုိင္း ေခါင္းေမာ့ ရင္ေကာ့ၿပီး လမ္းေလွ်ာက္ တတ္ေအာင္ ေလ့က်င့္ေနေသာ အက်င့္ျဖစ္သည္၊ ဟီးးးးး၊ အဲဒီစာသားကိုလည္း စာအုပ္တစ္အုပ္ထဲမွာ ဖတ္ဖူးခဲ့သည္၊ ထိုစာေရးသူ၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ ျမန္မာေတြကို ရဲရင့္ေအာင္ လုပ္ေပးေစ လိုေသာေၾကာင့္ျဖစ္မည္၊ စာေရးသူလည္း သေဘာက်လို႔ လုိက္နာ က်င့္ၾကံေနမိသည္။

ကဲၾကည့္ပါဦး၊ ထိုလူရြယ္ႏွစ္ေယာက္ ၊ ဦးဇင္းႏွစ္ပါးနဲ႔ ထိပ္တုိက္ေတြ႔ၾကတဲ့အခါ၊ တစ္ေယာက္က ေဘးမွ ေကြ႕လွ်က္ ေခါင္းေလးကိုငံု႔လွ်က္ ကိုယ္ေလးကိုက်ံဳ႕လွ်က္ ေရွာင္ထြက္သြားသည္၊ တစ္ေယာက္ကေတာ့ ဦးဇင္းႏွစ္ပါးၾကားကတုိင္ပဲ ခပ္မာမာနဲ႔ တုိးထြက္လာသည္၊ မ်က္စိနဲ႔ တုိက္ရုိက္ျမင္ရသလိုသာ ျမင္ေအာင္ ေတြးၾကည့္ေပးပါ၊ တကယ္ စိတ္တိုဘို႔ ေကာင္းလွသည္၊ ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ အျမင္နဲ႔ၾကည့္လွ်င္ တကယ္ကို စိတ္မေကာင္းစရာ ေကာင္းလွသည္၊ စာေရးသူလည္း စိတ္ထဲမွာ နစ္ကနဲျဖစ္ေအာင္ ခံစားလုိက္ရသည္၊ ဦးဇင္းႏွစ္ပါးကလည္း ဘာသိဘာသာပါပဲ၊ ေရွ႕ဆက္ ၾကြသြားၾကသည္၊ ထိုလူငယ္ႏွစ္ေယာက္ စကားေျပာလာ သည္၊ ေဘးေရွာင္ထြက္ေပးသူက “ မင္းကြာ၊ ဦးဇင္းႏွစ္းပါး ၾကားက ဘာလို႔ ျဖတ္လာရတာလဲ၊ ျမင္ရတာ မေကာင္းလုိက္တာ” လို႔ ေျပာလုိက္သည္ ထင္ပါရဲ႕၊ စာေရးသူေတာ့ မၾကားလုိက္ပါ၊ နည္းနည္းလွမ္းေန ေသးတာကုိး၊ မွန္းဆၾကည့္ရတာေပါ့ေနာ္၊ စာေရးသူနဲ႔ နီးလာေတာ့ ဦးဇင္း ႏွစ္ပါးၾကားက ထြက္လာသူက “ေဟ့ေကာင္ ၊ သူတို႔မ်က္ႏွာက မာနေတြ အျပည့္နဲ႔၊ သူမ်ား ေပးတာ စားေနရတဲ့ သူတို႔ေတာင္ မာန ေတြ ဒီေလာက္ ၾကီးေနေသးရင္ ကိုယ့္လုပ္စာ ကိုယ္စာေနတဲ့ငါ မာနၾကီးတာ ဘာျဖစ္လဲ၊ ဘယ္သူက ပိုၿပီး မာနၾကီးသင့္လဲ “ လို႔ ေျပာသြားတာကို ၾကားလုိက္ရသည္၊ တကယ္စိတ္မေကာင္းပါ၊ ထို လူငယ္အေပၚမွာ အျမင္ကပ္ေနေသာ စာေရးသူ၏ စိတ္သည္လည္း ဘယ္ထြက္ေျပးသြားမွန္းကို မသိေတာ့၊ ဟုတ္ေတာ့လည္း ဟုတ္ေနသည္ေလ၊ စာေရးသူလည္း “ေၾသာ္ ငါ့လုပ္စာ တစ္ျပားတစ္က်ပ္မွ မပါပါလား” လို႔ ေတြးမိၿပီး ေမာ့ေနတဲ့ေခါင္း ငုိက္စုိက္ က်သြားေတာ့သည္၊ ေကာ့ေနတဲ့ ရင္လည္း ေပ်ာ့ဖတ္သြားခဲ့သည္၊ လုပ္ေနဆဲအက်င့္ေလးလည္း ေပ်ာက္ကြယ္သြားေတာ့သည္၊ ဒီအက်င့္ေလးက ငါတို႔နဲ႔အဆင္မေျပဘူးလို႔ ေတြးမိလုိက္သည္၊ မာနေတြ ကုန္သြားတာ မဟုတ္ေပမဲ့ ေလ်ာ့ခ် ပစ္ခဲ့ေတာ့သည္၊ ထိုအခ်ိန္ကစၿပီး ေခါင္းမေမာ့ရဲခဲ့ေတာ့၊ ရင္မေကာ့ရဲခဲ့ေတာ့၊ ေၾသာ္ ရဟန္းဘ၀ေနာ္။

စာေရးသူတို႔ ရဟန္းမ်ားသည္ တကယ္ေတာ့ အရမ္းကို ၾကည္ညိဳစရာေကာင္းလွပါသည္၊ ရဟန္းတစ္ပါး ျဖစ္ေနလို႔ ဒီလို ေျပာတာ မဟုတ္ပါ၊ အေပ်ာ္အပါးေတြ အသံုးအေဆာင္ေတြ လိုခ်င္သလုိရေနေအာင္ ေပါမ်ားေနတဲ့ ေခတ္ၾကီးထဲမွာ ျဖစ္သလိုေန ျဖစ္သလိုစားၿပီး ေနေနၾကတာ၊  မႏၱေလးၿမိဳ႕ မစုိးရိမ္တုိက္သစ္မွ စာခ်ဆရာေတာ္ တစ္ပါးက “ မင္းတို႔ေတြ စာမက်က္ခ်င္ေနကြာ၊ ခုလိုေလး အေပ်ာ္အပါးအတြက္ မဟုတ္ဘဲ ကုသုိလ္စိတ္သက္သက္ေလးနဲ႔ စာလာတက္ေနတာ နားေထာင္ေပးေနတာေလးနဲ႔တင္ ငါ မင္းတုိ႔ကို ၾကည္ညိဳလြန္းလို႔ပါ ” ဟု မိန္႔မွာ စကား ေျပာၾကားခဲ့ဘူးပါသည္၊ တကယ္တမ္းၾကေတာ့ ရဟန္းငယ္ေတြမွာ အသက္အရြယ္အရလည္း ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္ေလးေတြပါ၊ ကုိယ္လက္အဂၤါအားျဖင့္လည္း သန္သန္မာမာ ျပည့္ျပည့္စံုစံုေလးေတြပါ၊ မိစံု ဖစံု ေဆြနဲ႔ မ်ိဳးနဲ႔ပါ၊ တကယ္ေတာ့ မိမရွိ ဖမရွိ စားစရာ ေနစရာ သြားစရာ လာစရာ မရွိလို႔ သာသနာ့ေဘာင္ထဲ ၀င္ေရာက္ေနၾကတဲ့ သူေတြ မဟုတ္ပါဘူး၊ အဲလိုမ်ိဳး ရွိခဲ့မယ္ဆိုရင္လည္း ၁၀၀ မွာ ၂% သာ ရွိပါလိမ့္မယ္၊ အျပင္မွာ အလကားေနၿပီး အလွဴခံထြက္ အသေရဖ်က္ေနတဲ့ အဖြဲ႔ တစ္ခ်ိဳ႔ကိုေတာ့ မပါဘူးေပါ့ေနာ္၊ အဲလို အဖြဲ႔ေတြလည္း ရွိသည္ဟု ၾကားေနရသည္၊ ကားဂိတ္မ်ား လမ္းေဘး လၻက္ရည္ဆုိင္မ်ား ကြမ္းယာဆုိင္မ်ား ဘူတာမ်ား ေစ်းတန္းမ်ားထဲတြင္ မ်ားစြာမွ ေတြ႔ျမင္ေနရသည္၊ အဲလို အဖြဲ႔အစည္း၀င္ သံဃာမ်ားကို မေျပာလိုပါ။

စာေရးသူတို႔ ရြာမွာဆုိရင္လည္း သံဃာ ၅ပါးခန္႔ရွိသည္၊ စာေရးသူတို႔အိမ္ဆိုလွ်င္ ရြာမွာ အထက္တန္းစား ထဲမ၀င္ႏုိင္ေသာ္မွ ေအာက္တန္းစားထဲမွာ မပါပါ၊ အျခားဦးဇင္းမ်ားဆိုလွ်င္  ရြာမွ အထင္ကရ လက္ခ်ိဳးေရတြက္ လို႔ရေသာ ဦးေရထဲမွာ ပါေနၾကသည္လည္း ရွိသည္၊ ေျပာခ်င္သည္က စားႏုိင္ ေသာက္ႏုိင္ ေပ်ာ္ႏုိင္ ပါးႏုိင္ သံုးႏုိင္ျဖဳန္းႏုိင္ေသာ အေျခအေန အေနအထား အသက္အရြယ္မွာ ရွိေနပါေသာ္လည္း အေပ်ာ္အပါးေတြကို (ဘယ္လိုပဲ ျဖစ္ျဖစ္ေပါ့၊ စိတ္ရွိေသာ္လည္း စည္းကမ္းအရ လုိက္နာေနႏုိင္ျခင္းသည္လည္း ေရွာင္ၾကည္ျခင္းပါပဲ) ေရွာင္ၾကည္ေနၾကသည္၊ အဲဒါေလးေတြကို ေတြးေတြးၾကည့္လွ်င္ သိပ္ကို ၾကည္ညိဳဘို႔ေကာင္းပါသည္၊ အသက္ ၈၀ အရြယ္ နာမည္ၾကီးဆရာေတာ္ၾကီးတစ္ပါး၏ စကားသည္လည္း သိပ္ကို ေလးစားဘို႔ေကာင္းသည္၊ တစ္ခါက အသက္ ၂၄ ႏွစ္အရြယ္ ဦးဇင္းငယ္ေလးတစ္ပါး ေက်ာင္းသြားေလွ်ာက္သည္၊ ဆရာေတာ္ၾကီးက “ဦးဇင္း အသက္ဘယ္ေလာက္ရွိၿပီလဲ၊ ၀ါေတာ္ ဘယ္ေလာက္ ရၿပီလဲ” ဟု ေမးသည္၊ ဦးဇင္းေလးက “ အသက္က ၂၄ ေလးပါ ဘုရား၊ ၀ါက ၄ ၀ါ ပါဘုရား” လို႔ ျပန္လည္ေလွ်ာက္ထားလုိက္သည္၊ ဆရာေတာ္ၾကီးက “ အဲ မင္းတို႔ေကာင္ေတြ ေတာ္ေတာ္မုိက္တာပဲ၊ ငါသာ ခုခ်ိန္မွာ ၂၄ ႏွစ္ျဖစ္ေနမယ္ဆိုရင္ သာသနာ့ေဘာင္၀င္ၿပီး စာသင္ မေနဘူး၊ အေပ်ာ္အပါးေတြနဲ႔ ခံစားေနမွာ၊ မင္းတို႔မို႔ သာသနာ့ေဘာင္ထဲ၀င္လာတယ္၊ ငါတို႔ သာသနာ့ေဘာင္ထဲ ၀င္လာတယ္ဆိုတာ အျပစ္မဆိုသာဘူးကြ၊ ဒို႔ ငယ္ရြယ္ခ်ိန္က ခုလို အေပ်ာ္အပါးေတြ အလွအပေတြ ခံစားခ်င္စရာေတြက ေပါလည္း မေပါဘူး၊ လြယ္လြယ္ကူကူနဲ႔လည္း မရဘူး၊ မင္းတို႔ေခတ္ၾကေတာ့ ေပါလည္းေပါတယ္၊ လြယ္လြယ္နဲ႔လည္း ရတယ္၊ အဲဒါေတာင္မင္းတို႔က သာသနာ့ေဘာင္ထဲ ၀င္လာေသးတယ္ကြာ “ ဟု သေဘာက်စြာ ေျပာျပသည္၊ ဦးဇင္းေလးက ျပဳံးလွ်က္၊ ဆရာေတာ္ၾကီးက “ ေအးကြာ ၊ ေနရာ ရၿပီလို႔ မွတ္လုိက္၊ ခုေခတ္မွာ မင္းတို႔ေလ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္ေလးေတြ အေပ်ာ္အပါးေတြကို ေရွာင္ၿပီး သာသနာ့ေဘာင္ထဲ၀င္လာတာကို အရမ္းၾကည္ညိဳမိသကာ” လို႔ မိန္႔ေတာ္မူသည္၊ ဒါက သာသနာေတာ္ထဲမွာ ရွိေသာ ဦးဇင္း ကုိရင္ေလးမ်ားရဲ႕ ၾကည္ညိဳစရာေကာင္းတဲ့အခ်က္ပါ၊ မင္းတုန္းမင္းၾကီး သည္လည္း မိန္းမမယူ ညစာမစား အရက္မေသာက္ျခင္း ဟူေသာ အခ်က္သံုးခ်က္နဲ႔တင္ သံဃာကို အလြန္အမင္းသက္၀င္ယံုၾကည္ခဲ့သည္။

စာေရးသူတို႔ ရဟန္းေလာကမွာ တစ္ခ်က္ေတာ့ ေျပာစရာရွိေနသည္၊ ဘာလဲဆိုေတာ့ မိန္းမယူ ေမထုန္ကာမဂုဏ္ခံစားတာ တစ္ခုသည္သာ ကိေလသာဟု ထင္မွတ္ေနၾကျခင္းပင္၊ စာေပကို သိေသာ္လည္း က်န္တဲ့ ကိေလသာမ်ားကို သတိမထားမိၾက၊ မိန္းမမယူ ကာမဂုဏ္ မခံစားတာ ေလးနဲ႔တင္ ေတာ္ေတာ္ေလးကို အဆင့္အတန္းျမင့္ေနၿပီ ျမင့္ျမတ္ေနၿပီဟု ထင္မွတ္ေနၾကသည္၊ ထင္မွတ္မယ္ဆိုလွ်င္လည္း ထင္မွတ္စရာပဲ၊ ဦးဇင္း ကုိရင္မ်ားသည္ ေယာက်္ားမ်ားျဖစ္သည္၊ ေယာက်္ားမ်ားအဘို႔ အဆြဲေဆာင္ႏုိင္ဆံုးေသာ အရာသည္ မိန္းမျဖစ္သည္၊ ထိုမိန္းမ အာရံုကို ျဖတ္ႏုိင္လွ်င္ အားလံုးျပတ္ႏုိင္သည္၊ တရားအားထုတ္လွ်င္ ခဏနဲ႔ပဲ ရဟန္းကိစၥၿပီးေျမာက္မည္ဟု ထင္မွတ္ထားၾကသည္၊ ထို မိန္းမအာရံုကို ျဖတ္ႏုိင္ဘို႔ကလည္း ခက္သားပဲေနာ္၊ ကာမဘံုသား ျဖစ္ေနေတာ့ ကာမဂုဏ္ကုိ ျမတ္ႏုိးတတ္ တြယ္တာတတ္ မက္ေမာတတ္ၾကေပတာေပါ့၊ မထိန္းခ်င္ေသာ္လည္း ခံစားခ်င္ေသာ္လည္း မိဘစကားကို လုိက္နာသည့္သားပမာ ၀ိနည္းစည္းကမ္းကို လုိက္နာလွ်က္ ေစာင့္ထိန္းၾကရသည္၊ ေယာက်္ားသားတို႔အဘို႔ အဆြဲေဆာင္ႏုိင္ ဆံုးေသာ မိန္းမဟူေသာ အာရံုကို ခက္ခက္ခဲခဲပင္ ေစာင့္ထိန္းေရွာင္ၾကည္ေနၾကရသည္၊ ထို မိန္းမဟူေသာအာရံုနဲ႔ ခ်ည္ေႏွာင္ခံထား ရၿပီဆိုလွ်င္ တရားအားထုတ္လိုစိတ္က မရွိေတာ့ပါ၊ ေလာကမွာ ကာမလမ္းကို ေလွ်က္လွမ္းေနသူဟာ ဓမၼလမ္းကိုိ ေလွ်ာက္လွမ္းလိုစိတ္ မရွိ၊ ဓမၼလမ္းကို တကယ္တမ္းေလွ်ာက္လွမ္းေနသူဟာလည္း ကာမလမ္းကို ေလွ်ာက္လွမ္းလိုစိတ္မရွိ၊ ထိုလမ္းႏွစ္ခု သည္ ဆန္က်င့္ဘက္ လမ္းမ်ားျဖစ္သည္၊ (ဘုရားရွင္က “ ရဟန္းတို႔ ေလာကမွာ ေယာကၤ်ားေတြရဲ႕ စိတ္ကို အဆြဲေဆာင္ႏုိင္ဆံုးဟာ မိန္းမေတြရဲ႕ ရုပ္ရည္ အသံ အနံ႔ အရသာနဲ႔ အေတြ႔အထိပဲ၊ ဒီလိုပဲ မိန္းမေတြရဲ႕ စိတ္ကို အဆြဲေဆာင္ႏုိင္ဆံုးဟာလည္း ေယာကၤ်ားေတြရဲ႕ ရုပ္ရည္ အသံ အနံ႔ အရသာနဲ႔ အေတြ႔အထိပဲ၊ အဲဒီအာရံုေတြနဲ႔ ခ်ည္ေႏွာင္ခံထားရၿပီးဆိုလွ်င္ အကုသိုလ္စိတ္ေတြပဲ တုိးလို႔တုိးလို႔ ျဖစ္လာတယ္၊ ကုသိုလ္စိတ္ေတြကေတာ့ ေလ်ာ့လို႔ေလ်ာ့လို႔ သြားတတ္တယ္” လို႔ မိန္႔ေတာ္မူခဲ့ဖူး ပါတယ္)။


(တစ္ခါက သူငယ္ခ်င္းတစ္ပါးသည္ သာဓုအဂၤလိပ္စာသင္တန္းမွာ တက္ေရာက္သင္ၾကားေနသည္၊ သူသည္ လက္ေတြ႔ျဖစ္ေအာင္ဆိုၿပီး ေရႊတိဂံုဘုရားေပၚမွာ ႏုိင္ငံျခားသားမ်ားကို အဂၤလိပ္စကား လိုက္လုိက္ေျပာသည္၊ တစ္ေန႔မွာေတာ့ ႏုိင္ငံျခားသာ တစ္ေယာက္ကေမးသည္၊ “ဟုိဟာက ဘာလဲတဲ့”၊ ၾကည့္လုိက္ေတာ့ ဆရာေလးျဖစ္ေနသည္၊ ဆရာေလးသည္ အျခားမိန္းမမ်ားနဲ႔မတူ တမူထူးေနေတာ့ သိခ်င္ေနမွာေပါ့၊ “ရဟန္းမိန္းမ” ဟု သူငယ္ခ်င္းက ေျဖလုိက္သည္၊ “မင္းတို႔မိန္းမေတြက ဘာလုပ္တာလဲ” ဟု ထပ္ေမးသည္၊ ဟီးးးးးး၊ ဆရာေလးသာ သိရင္ေတာ့ ပါးရုိက္ခံရမည္ထင္သည္၊ ဆရာေလးမွာလည္း ေဒါသရွိသည္ေလ၊ သူငယ္ခ်င္း အေျဖရခက္သြားသည္၊ ၾကိဳးစားၿပီး “ငါတို႔မိန္းမမဟုတ္ဘူး၊ သူတို႔လည္း ရဟန္းေတြလိုပဲ သိကၡာပုဒ္ေတြေစာင့္ထိန္းေနနဲ႔ ရဟန္းမလို႔ေျပာတာ” ဟု ေျဖရျပန္သည္၊ ဒီေတာ့မွာ ႏုိင္ငံျခားသားက “ေၾသာ္ မင္းတို႔က မိန္းမမယူဘူးလား” လို႔ ထပ္ေမးသည္၊ “မယူဘူးလို႔ ျပန္ေျဖရသည္ “ ၊ ထိုအခါ ႏုိင္ငံျခားသားက “မင္းတို႔က အရူးေတြလုိပဲ ၊ သိပ္မုိက္တာပဲ၊ မိန္းမယူဘူး” လို႔ ေျပာသည္၊ သူငယ္ခ်င္းလည္း ျပံဳးေနလုိက္သည္၊ အင္း ရဟန္းဘ၀ေနရတာလည္း အရူးလို႔ ေျပာခံထိလုိက္ လူမုိက္လို႔ ေျပာခံထိလုိက္ပါပဲ၊ ေနာက္တစ္ခု ထပ္ေမးပါသည္၊ အဲဒါက “ဘာေတြစားေနတာလည္း” ဟု ျဖစ္သည္၊သူငယ္ခ်င္းက ကြမ္းစားတယ္ေလ၊ အဲဒါကိုေမးတာပါ၊ “ကြမ္းယာ” လို႔ ေျဖလုိက္ေတာ့၊ “အဲဒါကုိ ဘယ္ကရတာလဲ” ဟု ေမးျပန္သည္၊ ေတာ္ေတာ္အေမးအျမန္းထူတဲ့ေကာင္ပဲ ဟု သူငယ္ခ်င္းစိတ္ထဲမွာ ေတြးမိသည္၊ “၀ယ္စားရတာေပါ့” လို႔ ေျဖလုိက္ေတာ့ “မင္းတို႔ဘာအလုပ္လုပ္လဲ၊ ပိုက္ဆံဘယ္က ရလဲ” ဟု ထပ္ေမးသည္၊ သူငယ္ခ်င္းက “ဘာအလုပ္မွ မလုပ္ပါဘူး၊ ျပည္သူေတြက ေပးလွဴတဲ့ ပုိက္ဆံနဲ႔ ၀ယ္စားရတာေပါ့” လို႔ ေျဖလုိက္သည္၊ ထိုအခါ “မင္းတို႔ အဲဒါမျဖစ္သင့္ဘူး၊ ျပည္သူေတြေပးတဲ့ ပုိက္ဆံကို အက်ိဳးမရွိဘဲ ၀ါးေကြးပစ္တာမ်ိဳးကို မလုပ္သင့္ဘူး” လို႔ ေျပာသြားသည္၊ သူငယ္ခ်င္းမွာ ေခၽြးမ်ားပင္ ထြက္လို႔ ေတာ္ေတာ္ အၾကပ္ရုိက္တဲ့ ႏုိင္ငံျခားသားပါပဲ၊ ဒါေပမဲ့ သူငယ္ခ်င္းက အဲဒီအခ်ိန္ကစၿပီး ကြမ္းမစားျဖစ္ေတာ့ပါ၊ သူငယ္ခ်င္း ကြမ္းစားေနခ်ိန္မွာ စာေရးသူက ကြမ္း မစားတတ္ေသးပါ၊ သူငယ္ခ်င္း ကြမ္းျပတ္ခ်ိန္မွာလည္း မစားတတ္ေသးပါ၊ ခုေတာ့ ေကာင္းေကာင္းၾကီး စားတတ္ေနပါၿပီ၊ စာေရးသူကို ကြမ္းျပတ္ဘို႔ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုလည္း ဘယ္ေတာ့မ်ား ေပၚလာဦးမယ္မသိ၊ ထို အျဖစ္အပ်က္မွာ အဂၤလိပ္လို ဘယ္လိုေတြ ေျပာခဲ့သည္ကိုေတာ့ စာေရးသူ မသိပါ၊ ထိုအခ်ိန္က စာေရးသူ အဂၤလိပ္စာကို မေလ့လာျဖစ္ေသးပါ၊ ထို႔ေၾကာင့္ သူငယ္ခ်င္းက ျမန္မာလိုပဲ ေျပာခဲ့သည္ထင္သည္၊ သူ ေျပာျပခဲ့တာပါ၊ သူ ကြမ္းမစားျဖစ္တဲ့အေၾကာင္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေျပာျပခဲ့တာေလးပါ၊ ေနာက္ၿပီး သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္က “ ကြမ္းစားတာဟာ ပိုက္ဆံကို ၀ါးေထြးပစ္ေနတာပဲ၊ ေဆးလိပ္ေသာက္တာဟာ ပုိက္ဆံကို မီးရႈ႕ပစ္ေနတာပဲ ” လို႔ ေျပာဘူးေသးသည္၊ စကားညွပ္ေပါ့ေနာ္)။

ရဟန္းေလာကမွာ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားကအစ ဆဲေရးတုိင္းထြာမႈ႔ သိပ္လုပ္တတ္ၾကသည္၊ အက်င့္ပါသြားသည္ ထင္ပါရဲ႕၊ စာသင္တုိက္ထဲမွာေနၿပီး တကယ့္တကယ္ သမထကို လက္ေတြ႔လုပ္ေနေသာ ဆရာေတာ္မ်ား ေလာက္သာ ႏူူးညံ့သာယာေသာ ခ်ိဳသာေသာ စကားသံမ်ားကုိ အသံုးျပဳတတ္ၾကသည္၊ ဆိုလိုတာက ေဒါသ သိပ္ၾကီးၾကသည္၊ စာေရးသူကိုယ္တုိင္ပါပဲ၊ စာခ်ဘုန္းၾကီး လုပ္ခဲ့တဲ့ သက္တမ္းတိုတိုေလးအတြင္းမွာ ကိုရင္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို စာမရ မသိ မမွတ္မိရေကာင္းလားဆိုၿပီး အျပစ္နဲ႔မတန္ေအာင္ကို ရုိက္နစ္ခဲ့ဘူးသည္၊ ဆရာတစ္ေယာက္၏ ေစတနာမွန္ေသာ္လည္း ေဒါသဟာ ေဒါသပါပဲ၊ တရားေတာ္ကို သိေနၾကေသာ္လည္း ႏွလံုးမသြင္းမိၾကေသာေၾကာင့္ ကုလမစၦရိယ ျဖစ္ၾကျခင္း ဓမၼမစၦရိယျဖစ္ၾကျခင္းမ်ား ရဟန္းေလာကမွာ မ်ားစြာရွိသည္၊ ေက်ာင္းလုမႈ႔မ်ား ဆဲဆိုမႈ႔မ်ား ထိုးၾကိတ္မႈ႔မ်ားမ်ားစြာ ရွိသည္၊ ငါတုိ႔က လူေတြထက္ သိကၡာပုဒ္ေတြအမ်ားၾကီး ေစာင့္တည္ထားရတာ၊ သူတို႔က ငါးပါးေတာင္ လံုျခံဳခ်င္တာ မဟုတ္ဘူးဆိုၿပီး မာန္တက္မႈ႔ေတြလည္း မ်ားစြာ ရွိေနၾကသည္၊ တကယ္ေတာ့ မိန္းမ မယူတာေလာက္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေလာဘအကုသိုလ္သာရွိသည္ ေလာဘကိေလသာတစ္ခုသာ ရွိသည္လို႔ သတိလက္လြတ္ မျဖစ္ၾကပါေစနဲ႔လို႔သာ တစ္ေထာင့္တစ္ေနရာမွ ၾကိတ္ၿပီး ဆုေတာင္းေနမိပါသည္၊ ဘယ္လိုပဲ ျဖစ္ျဖစ္ပါေလ၊ ခုလို အေပ်ာ္အပါး ခံစားစရာေတြ ေပါမ်ားေနတဲ့ ေခတ္ကာလၾကီးမွာ အဲဒါေတြကို ထိန္းခ်ဳပ္မ်ိဳသိပ္ရင္း ကုသုိလ္စိတ္ရင္း သက္သက္နဲ႔ စာသင္ေနၾက သာသနာ့ေဘာင္ထဲမွာ ေနေနၾကတာေလးကိုက သာသနာေတာ္သား ရဟန္း ကိုရင္မ်ားကို ၾကည္ညိဳဘို႔လံုေလာက္ေနပါၿပီ၊ ဒါကေတာ့ ရဟန္းေတာ္မ်ားဘက္မွ ျဖစ္သင့္ျဖစ္ထုိက္တာ ေလးေတြပါ။

စာေရးသူကေတာ့ အထက္မွာေျပာျပခဲ့တဲ့ ဦးဇင္းႏွစ္ပါးနဲ႔ လူငယ္ႏွစ္ေယာက္အေၾကာင္းေလး ျဖစ္ၿပီးတဲ့အခ်ိန္က စၿပီး “ငါ့လုပ္စာ ဘာမွ မရွိဘူး” လို႔ပဲ ကုိယ့္ဘ၀ကုိ သတ္မွတ္ထားမိခဲ့တယ္၊ စာေရးသူမွာ သဘာ၀အေလွ်ာက္ ရလာတဲ့ ပစၥည္း၀တၳဳေလးေတြကိုေတာင္ “ငါ့လုပ္စာ မဟုတ္ဘူး” လို႔ ထင္မိၿပီး မိဘကို မေပးရက္ခဲ့ဘူး၊ ကိုယ့္လုပ္စာနဲ႔ပဲ မိဘကို ေထာက္ပံ့ ေပးလွဴခ်င္မိတာပါ၊ ၿပီးေတာ့ မိဘအေျခအေနက အပိုအလွ်ံမရွိေတာင္ ကိုယ္က ျပန္လည္ ေထာက္ပံ့ေနရမယ့္ အစားထဲမွာ မပါတာလည္း ပါတာေပါ့ေနာ္၊ စာဖတ္သူအေပါင္းလည္း စာေရးသူ၏ ဒီေဆာင္းပါးေလးကို ဖတ္ၿပီး သာသနာေတာ္တြင္းသား ရဟန္းကိုရင္မ်ားကို ၾကည္ညိဳ ႏုိင္ၾကပါေစေနာ္၊ ေတြးတတ္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ၾကည္ညိဳစရာ သိပ္ေကာင္းတာပါ၊ ျမန္မာျပည္သူေတြအတြက္ ျမန္မာျပည္ဖြား ၀ိနည္းလုိက္နာေနတဲ့ ရဟန္းသံဃာကို ၾကည့္ညိဳခြင့္ရတာ သိပ္ကို ကံေကာင္းပါတယ္၊ ၿပီးေတာ့ ရဟန္းေတြဘက္က ဘယ္လိုပင္ မာနေတြ ရွိေနေန ျပည္သူေတြဘက္က သိသင့္ လုိက္နာသင့္ ျပဳက်င့္သင့္တဲ့ ယဥ္ေက်းမႈ႔က်င့္၀တ္ေလးေတြကို မပ်က္စီးေစပါနဲ႔ မဖ်က္ဆီးပစ္ပါနဲ႔လို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္၊ ရဟန္းကိုရင္မ်ား အေနနဲ႔လည္း ကိေလသာျဖစ္စရာ မ်ားစြာရွိေနတယ္၊ အကုသိုလ္ျဖစ္စရာ မ်ားစြာရွိေနတယ္ဆိုတာေလးကို သတိခ်ပ္ေစခ်င္ပါတယ္၊ သတိလက္လြတ္ျဖစ္တာေလးပါ၊ အားလံုးကိုေတာ့ သိၿပီးသား သင္ဘူးၿပီးသားေတြဆိုတာကို စာေရးသူ ယံုၾကည္ပါတယ္၊ ခုလို ေရးသားျခင္းဟာလည္း တကယ္ကို ျမန္မာျပည္သား ရဟန္းသံဃာ ျပည္သူမ်ားကို အခ်ိဳးညီညီ ေအးခ်မ္းစြာ တုိးတက္ေစခ်င္တဲ့ ဆႏၵအမွန္ေၾကာင့္ပါလို႔ ------------

1 comment: